اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشف و ضبط 438 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در گنبدکاووس

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: طی 21 بازدید ادواری و 13 بازدید مشترک با دستگاه‎های اجرایی مرتبط از فروشگاه‎های لوازم بهداشتی و آرایشی سطح شهرستان 438 قلم کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط 438 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی صبح امروز در جلسه کارگروه کالا و ارز قاچاق این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون دو جلسه کالاهای قاچاق سلامت‎محور برگزار شده که در این جلسات 10 مصوبه تعیین و تاکنون هشت مصوبه آن اجرایی شده است.

وی افزود: طی 21 بازدید ادواری و 13 بازدید مشترک با دستگاه‎های اجرایی مرتبط از فروشگاه‎های لوازم آرایشی و بهداشتی 438 قلم کالا قاچاق در این زمینه کشف و ضبط شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: همچنین در هشت بازدید ادواری و چهار بازدید مشترک از فروشگاه‎های بزرگ و زنجیری شهرستان 96 قلم کالا کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: از عطاری‎های سطح شهرستان در این بازدیدها 2 هزار 10 عدد انواع قرص، اسپری و عرقیات غیرمجاز و قاچاق و در 13 استعلام انجام شده از داروهای غیرمجاز و قاچاق 81 هزار و 504 عدد دارو مسکن و کدئین‎دار، 71 هزار و 798 سی‎سی شربت مسکن و کدئین‎دار، 2  هزار و 271 دارو انرژی‎زا و لاغری و چاقی، 6 هزار و 520 قلم قرص روانگردان، 250 عدد داروهای هورمونی زنانه و 30 هزار لیتر الکل قاچاق کشف و ضبط شد.

بدیعی با اشاره به اینکه جمع‎آوری آمار قاچاق کالاهای سلامت‎محور توسط چند دستگاه اجرایی انجام می‎شود، گفت: اگر جمع‎آوری اطلاعات و آمار مختص یک دستگاه اجرایی باشد این آمار دقیق‎تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دسترسی به آرا صادر از سوی دادگستری برای دستگاه‎های اجرایی مقدور نیست، خاطرنشان کرد: سامانه و یا سیستمی فعال شود تا دستگاه‎های اجرایی از صدور رای قاچاق کالاهای مربوطه مطلع شده و این کالاها هر چه زودتر تعیین تکلیف شود زیرا اکنون کالاهایی وجود دارد که حدود هشت سال از تاریخ انقضا آنها گذشته و مشکلات بهداشتی را به وجود آورده که باید معدوم شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس به قاچاق گوشت لاشه در یکی از منطقه‎های گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: قاچاق لاشه گوشت علاوه بر آسیب به سلامت جامعه سبب افزایش قیمت کالا می‎شود و انتظار می‎رود نظارت بیشتری بر اینگونه قاچاق کالا انجام شود.

وی با اشاره به کمبود بازرس خانم در سطح شهرستان تاکید کرد: در آرایشگاه‌های زنانه کالاهای قاچاق دارویی، جنسی غیرمجاز و قاچاق به فروش می‎رود که با توجه به کمبود نیروی بازرس خانم نمی‎توان نظارت دقیق بر این گونه اماکن داشت.

*  9 میلیارد ریال جریمه برای 146 فقره پرونده قاچاق تعیین شد

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 146 فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز در این اداره تشکیل شده که از این تعداد 31 فقره پرونده باقیمانده و برای 115 فقره پرونده مبلغ بیش از 9 میلیارد ریال جریمه تعیین شده است.

محمودرضا دنکوب افزود: این پرونده‎ها جدا از قاچاق چوب و شامل قاچاق لوازم خانگی، پوشاک، موتورسیکلت، سیگار، نوشابه انرژی‎زا، برگه A4، موبایل و حتی بیت کوین بوده است.

وی تصریح کرد: در استان گلستان سه بیت کوین یا ارز دیجتیال فعال بوده که دو تا از آنها در گنبدکاووس هستند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: در ابتدای سال یک دستگاه خودرو که قصد داشت برگه  A4 را به صورت قاچاق و به عنوان کاشی و سرامیک از مرز اینچه‎برون خارج کند توقیف و کشف شد و جریمه سنگینی برای این فرد اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: 95 درصد پرونده‎های قاچاق توسط تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف شده و پنج درصد به دادگستری ارجاع می‎شود.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول