اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشاورزی ارگانیک انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد

بر خلاف آنچه قبلا تصور می شد، کشاورزی ارگانیک نه تنها میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش نمی‌دهد، بلکه موجب افزایش انتشار این نوع گازها می‌شود.

کشاورزی ارگانیک انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران با این تصور که کشاورزی ارگانیک با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به حفاظت از محیط زیست و کره زمین کمک می کند، مدافع این نوع کشاورزی بودند اما حالا مشخص شده که این تصور لزوما درست نیست.

بررسی که در این زمینه در دانشگاه کارنفیلد انگلیس صورت گرفته نشان می دهد کشاورزی ارگانیک از جمله عوامل افزایش انتشار گازهای گلخانه ای است و مشکلات محیط زیستی خاص خود را به وجود می آورد.

اگر چه کشاورزی ارگانیک در ظاهر به علت استفاده کمتر از سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی یا ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی باید کمتر موجب الودگی محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود، اما واقعیت این است که دقیقا به همین علت، به نتیجه رساندن کشاورزی ارگانیک مستلزم استفاده از زمین های بیشتری برای کاشت و برداشت همان مقدار غذایی است که از طریق روش کشاورزی غیرارگانیک به دست می‌آید، به زیرکشت بردن زمین های کشاورزی بیشتر در زمان استفاده از روش ارگانیک، موجب انتشار دی اکسید کربن بیشتر می شود.

محققان دانشگاه کارنفیلد انگلیس همچنین این مساله را تحلیل کردند که اگر در هر دو کشور انگلیس و ولز به طور کامل از روش کشاورزی ارگانیک استفاده شود، چه اتفاقی می افتد. همین بررسی نشان داد که این نوع کشاورزی به علت افزایش نیاز به زمین های زیر کشت به بیشتر شدن 21 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای می انجامد.

انتهای پیام/

https://interestingengineering.com/organic-farming-actually-increases-greenhouse-gas-emissions-study-finds

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول