اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رشد 29 درصدی شرکت در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از ثبت نام ۸۲ هزار و 582 نفررشته در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این میزان رشد 29 درصدی داشته و رکوردی بی‌سابقه به ثبت رسیده است.

رشد 29 درصدی شرکت در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیماسادات لاری ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در همدان اظهار کرد: این جشنواره امسال در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول آن در سه روز از مهرماه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این جشنواره از هفتم تا نهم آبان‌ماه با حضور ۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود گفت: هر سال یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور میزبان این جشنواره هستند که امسال دانشگاه علوم پزشکی همدان انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال آینده مشهد میزبان بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خواهد بود افزود: خوشبختانه میزان شرکت‌کنندگان در این جشنواره قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه امسال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۳۱ هزار نفررشته در این جشنواره ثبت‌نام کردند که رشد ۲۸ درصدی داشته است گفت: در گروه کارکنان ۴۶ هزار نفر رشته با رشد ۲۳ درصدی و در گروه اساتید ۴ هزار و ۷۶۲ نفر رشته با رشد ۱۴۲ درصد شرکت‌کنندگان به ثبت رسید.

تقدیر از 381 نفر در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

لاری با بیان اینکه امسال بیشترین رشد را نسبت به سال‌های گذشته شاهد هستیم که ۸۲ هزار و ۵۸۲ نفر رشته ثبت‌نام کرده‌اند و این رشد 29 درصدی را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۳۸۱ نفر از اساتید، دانشجویان و کارمندان تقدیر می‌شوند.

وی از ارسال ۱۴ هزار و ۶۹۸ اثر پژوهشی، فناوری،هنری و ادبی به بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ اثر در بخش پژوهشی، بیش از ۶۰۰ اثر در بخش فناوری، بیش از ۸ هزار اثر در بخش هنری و بیش از ۲ هزار اثر ادبی به این جشنواره راه یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه این جشنواره در هفت بخش و ۴۴ رشته برگزار شد خاطرنشان کرد: بخش‌آوایی جشنواره شامل ۱۵ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره نبأ تا پایان سوره فجر با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح بود.

وی با اشاره به اینکه بخش معارف قرآنی شامل ۹ رشته آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، مقاله‌نویسی، تألیف کتاب و... بود گفت: بخش فناوری در دو رشته تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی قرآنی و بخش ادبی در چهار رشته شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌‌نویسی و فیلمنامه‌‌نویسی برگزار شد.

لاری با تاکید به اینکه بخش هنری این جشنواره شامل ۹ رشته خوشنویسی، نقاشی، عکاسی و... است افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر موارد مورد توجه در کنار این جشنواره بوده که ۱۱ کارگاه در سه روز مرحله اول جشنواره برگزار شده که سال گذشته سه کارگاه بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر چگونه است و آیا می‌توان آنها را با برنامه‌های فرهنگی نظیر از اعتیاد دور کرد؟ گفت: بهترین سرمایه فرهنگی قرآن است و اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم باید به برگزاری برنامه‌های فرهنگی توجه جدی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرآن را پناه، مامن و ملجایی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: آمار اعتیاد به مواد مخدر در بین دانشجویان وزارت بهداشت آنچنان تکان‌دهنده نیست.

وی بیان کرد: در حوزه اعتیاد در بین دانشجویان وزارت بهداشت مصرف داروها بیشتر است و آن هم به خاطر دسترسی آنها بوده است.

لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه کانون قرآن در استان فعال است افزود: برگزاری طرح «تدبر در قرآن» در همدان بسیار مورد استقبال دانشجویان واقع شده که قرار است در ۱۳ تا ۱۵ استان نیز این طرح اجرا شود.

شرکت ۵۱ درصد زنان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دختر هستند و این آمار در استان همدان به بیش از این میزان می‌رسد گفت: ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز زن و ۴۹ درصد مرد هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۴۲ هزار و ۱۱۷ زن در این جشنواره شرکت کرده‌اند افزود: ۶۲ درصد برگزیدگان زن و بقیه مرد هستند.

رده ۱۲ همدان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه از استان شیراز، تبریز، کاشان و مشهد بیشترین شرکت‌کننده را داشتیم در ادامه با اشاره به وضعیت شرکت‌ استان همدان در این جشنواره گفت: در بین ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی، همدان رتبه ۳۰ به بعد را در این جشنواره داشته که البته امسال فعلا در رده دوازدهم بوده و رشد بسیار خوبی داشته است.

لاری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب وزارت بهداشت اجرای پویش همدلی با کمک معاون فرهنگی قبلی این وزارت محمد رضا فراهانی بود خاطرنشان کرد: با اجرای این پویش مبالغی برای ساخت منازل سیل‌زدگان کشور جمع آوری شد.

تحویل ۶۰ واحد مسکونی از سوی وزارت بهداشت به سیل‌زدگان

وی با بیان اینکه در این پویش با کمیته امداد ۶۰ مسکن ساخته و تجهیز شده که به سیل زدگان کشور اهدا می‌شود که ساخت ۷ مسکن متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است افزود: همدان در این پویش با کمک رییس قبلی دانشگاه قدم‌های خوبی برداشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: با کمک کمیته امداد برای دانشجویان بضاعت نیز وامی تعلق می‌گیرد بدون اینکه نامی از نهاد برده شود.

وی در پایان گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی هرساله با شرکت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول