اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تاثیر اندک گیاهان آپارتمانی بر بهبود کیفیت هوا

نتایج یک بررسی علمی جدید که توسط دانشگاه آمریکایی درکسل انجام شده نشان می‌دهد بر خلاف تصور برخی افراد، گیاهان آپارتمانی نقش چندانی در بهبود کیفیت هوای منازل ندارند.

تاثیر اندک گیاهان آپارتمانی بر بهبود کیفیت هوا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، در حالی که پیش از این تصور می‌شد گیاهان آپارتمانی می توانند کیفیت هوای منازل را به میزان زیادی بهتر کنند، حالا مشخص شده که این تصور غلط است.

محققان می‌گویند اگر تمایل به تغییر و ارتقای کیفیت هوای منازل دارید بهتر است برای مدتی درب خانه و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه به داخل خانه راه یابد؛ البته به شرطی که با مشکل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دست به گریبان نباشید.

این تحقیق حاصل سی سال مطالعه و بررسی در مورد تاثیرگذاری گیاهان آپارتمانی است و در قالب آن عملکرد صدها گونه گل و گیاه که توسط مردم در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، مطالعه شده است.

بر همین اساس باید صدها گونه گیاه در یک فضای محدود آپارتمانی به کار گرفته شوند تا تاثیری نزدیک به بازگذاشته درب و پنجره ها ایجاد کنند.

پژوهشگران می گویند تحقیقات قبلی در مورد تاثیرگذاری مثبت گیاهان آپارتمانی در فضای آزمایشگاهی و مصنوعی و نه در شرایط واقعی انجام شده بود و لذا نتایج به دست آمده از آنها نزدیک به واقعیت نبوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول