اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هیچ کمبود کالایی در استان گیلان وجود ندارد

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه هیچ کمبود کالایی در استان گیلان وجود ندارد، گفت: تا به این لحظه ۲۹ هزار و ۴۲۰ انبار کالا در سامانه ثبت‌شده و مشکلی به لحاظ کمبود کالا در استان وجود ندارد.

هیچ کمبود کالایی در استان گیلان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان صمت بازرسی از واحدهای صنعتی و مراکز ارائه خدمات در گیلان با شدت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: با اصلاح قیمت بنزین بازرسان سازمان صمت، بازرسی خود را از بخش‌های تولید و مراکز ارائه خدمات انجام داده و از افزایش قیمت قطعاً جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به روش بازرسی از مراکز تولید گفت: بازرسان سازمان صمت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی به شکل گشت‌های مشترک و مداوم بازرسی از واحدهای صنفی را انجام داده و از انجام تخلف جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آمار کم شکایت مردم در خصوص گران‌فروشی خبر داد و بیان کرد: در استان گیلان ارائه خدمات نسبت به میزان شکایت مردم بیشتر است که این امر نشان‌دهنده بازرسی‌های دقیق و مداوم بازرسان سازمان صمت است.

دلق‌پوش با اذعان به اینکه بر کالاهای اساسی و موردنیاز استان گیلان نظارت دقیق صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در کشور برای ۱۰۰ کالا که مردم از آن استفاده می‌کنند تصمیماتی گرفته‌شده و کارشناسان سازمان صمت بر روی ۱۲۹ کالای اساسی مردم نظارت مستقیم صورت و برای انجام دقیق این کار، هر هفته جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد واحدهای صنفی در گیلان افزود: در استان گیلان ۱۰۸ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند که اگر تخلفاتی به‌مانند احتکار کالا، گران‌فروشی انجام دهند از رقابت قطعاً خارج می‌شوند.

رئیس سازمان صمت استان گیلان نقش مردم در ایجاد آرامش در جامعه را مؤثر دانست و گفت: اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده، برگرفته از خود مردم است که اگر بتوان فرهنگ نظارت را در جامعه افزایش داد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

دلق‌پوش با اذعان به اینکه هیچ کمبود کالایی در استان گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه در گیلان و در سامانه متمرکز ثبت انبار، ۲۹ هزار و ۴۲۰ انبار کالا ثبت‌شده که با سیستم‌های موجود، از کالایی که خارج و وارد شوند توسط سازمان صمت بررسی می‌شود تا برای مردم مشکلاتی ایجاد نشود.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول