اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فتوکاتالیست پایه آلی- فلزی برای کاهش خطرات پساب‌های صنعتی اختراع شد

فتوکاتالیست پایه آلی- فلزی برای تصفیه پساب‌های صنعتی و تبدیل آنها به مواد کم‌خطرتر به همت پژوهشگران دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

فتوکاتالیست پایه آلی- فلزی برای کاهش خطرات پساب‌های صنعتی اختراع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، علی حقیقی‌اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: سنتز اولتراسونیک فوتوکاتالیست بر پایه چارچوب آلی- فلزی آهن- بنزن تری کربوکسیلیک اختراعی است که به همت نرجس کرامتی، مهری‌السادات حسین‌زاده و محسن مهدی‌پور قاضی از محققان پردیس علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه به ثبت رسیده است.

کرامتی، یکی از مخترعان این ماده و عضو هیأت علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه سمنان در تشریح این اختراع گفت: در این پژوهش ذرات Fe-BTC سنتز شده به روش سونوشیمی، با اندازه کوچک‌تر و با یکنواختی بیشتر و همچنین مساحت سطحی بالاتر نسبت به نمونه‌های سنتزشده با سایر روش‌های متداول حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این روش برای نخستین بار به‌عنوان فتوکاتالیست مورد بررسی قرار گرفت ادامه داد: این ویژگی‌ها در کاربرد این ذرات به‌عنوان فتوکاتالیست جهت تخریب آلاینده‌ها اهمیت بسزایی دارد.

به گفته کرامتی، از این محصول می‌توان برای تصفیه پساب‌های صنعتی و تبدیل آنها به مواد کم‌خطرتر مانند دی‌اکسید کربن و آب با فرآیند فوتوکاتالیستی استفاده کرد.

انتهای پیام/2249/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول