اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

موفقیت علوم شناختی با ترکیب شدن در رسانه

معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع)با بیان اینکه علوم شناختی یکی از رشته‌های راهبردی برای کشور است،‌گفت: اگر علوم شناختی با رسانه و آموزه‌های معنوی ترکیب شود، قدرتمند می‌شود و اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد.

موفقیت علوم شناختی با ترکیب شدن در رسانه

غلامرضا گودرزی معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره علوم شناختی و تاثیر آن در پیشرفت علم و فناوری، گفت: حوزه علوم شناختی یکی از حوزه‌های نو و جدید است که در این رابطه برگزاری همایش، پژوهشگاه و مطالعه نیز در کشور وجود دارد.  

* علوم شناختی رشته راهبردی در کشور است

وی افزود: علوم شناختی یکی از رشته‌های راهبردی برای کشور است. در این رشته بر روی موضوعاتی همچون ذهن انسان یا الگوبرداری از ذهن متمرکز می‌شویم که نگاه‌مان یک نگاه متفاوت‌تر نسبت به انسان است که جایگاه ذهن، فکر و ا ندیشه انسان موضوعی کاملاً مهم و اساسی است. 

معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع)، گفت: بسیاری از فناوری‌های جدیدی که در حال حاضر رخ می‌دهد در دنیای امروز با علوم شناختی گره می‌خورد به طوری که علوم شناختی مستقیماً در پیشرفت فناوری موثر است یا دستاوردهای علوم شناختی به شکل غیرمستقیم در فناوری تاثیرگذار است. 

* رقابت علوم شناختی در حوزه‌هایی مانند احزاب، اقتصادی، سیاسی

گودرزی اضافه کرد: اگر نگاه ویژه و تخصصی به نوع متمایزتری از علوم شناختی که بحث ذهن،‌ مدیریت ذهن، ادراکات انسان و تصویرسازی است با توجه به تفاوت‌ها و نزدیکی که به یکدیگر دارند توجه داشته‌ باشیم یکی از حوزه‌های جدی رقابت در عرصه اقتصادی، بین بنگاه‌های اقتصادی، سیاسی، احزاب، جریان‌ها، کشورها و حوزه‌های مختلفی که رقابت در آ‌ن معنی‌دار می‌شود به سمت تصویرسازی روی ذهن و برندسازی رفته است. 

وی افزود: حوزه علوم شناختی یک حوزه راهبردی است و ضرورت دارد که دانشگاه‌ها و  اساتید در این مورد پروژه، تحقیق و مطالعه داشته باشند و بتوانند این حوزه را به سمت حوزه علمی سوق دهند که در حوزه فناوری نرم معنی‌دار می‌شود. 

معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع)، با بیان اینکه علوم شناختی را به عنوان یک ابزار باید نگاه کرد نه یک هدف، گفت: اگر علوم شناختی با رسانه و آموزه‌های معنوی ترکیب شود، قدرتمند می‌شود و اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول