اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طرح روستای بدون بیکار در حسین‌آباد خانکور اسفراین اجرا شد

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان اسفراین گفت: طرح روستای بدون بیکار بااعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در روستای حسین‌آباد خانکور از توابع بخش مرکزی اسفراین اجرا شد.

طرح روستای بدون بیکار در حسین‌آباد خانکور اسفراین اجرا شد

مسعود مسکنی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در شهرستان اسفراین اظهار کرد: یکی از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید حمایت از روستائیان هست که تولیدکنندگان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند.

وی گفت: طرح روستای بدون بیکار در راستای توانمندسازی روستاها و به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ریشه‌کنی بیکاری  عدم مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود که این طرح در سطح بعضی روستاهای استان اجرایی شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان اسفراین افزود: سهم شهرستان اسفراین از محل این طرح هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده که در روستای حسین‌آباد خانکور از توابع بخش مرکزی اسفراین اجرا شده و برای ۴۰ نفر از ساکنین این روستا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی گفت: برای اولین بار در خصوص تسهیل ضمانت وام ساکنین این روستا با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک و کارشناسان دادگستری سندهای مشاع روستائیان تفکیک و به‌عنوان وثیقه از روستائیان پذیرفته‌شده است.

مسکنی همچنین از پرداخت ۱۴۶ فقره تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و افزود: تاکنون بالغ‌بر ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایداری روستایی توسط این صندوق پرداخت‌شده و برای ۳۵۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجادشده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول