اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کنترل کوچ زود هنگام عشایر به سمیرم ‏

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا و نیز حفظ مراتع و دام گفت: اعلام کرده‌ایم زمان ورود عشایر به شهرستان سمیرم ۲۵ اردیبهشت است.

کنترل کوچ زود هنگام عشایر به سمیرم ‏

علی پورعسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: در راستای طرح مدیریت کوچ عشایر اولین اقدامی که توسط اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم انجام گرفت اعزام گروه‌های کارشناسی به استان‌های گرمسیری بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم افزود: اعلام کرده‌ایم زمان ورود عشایر به شهرستان سمیرم ۲۵ اردیبهشت است و در این رابطه جلسه با عشایر و مرتع‌داران در گرمسیر و استان‌های هم‌جوار برگزار شد.‎ ‎

‏وی بیان‌کرد: این سفر که به استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس انجام شد با هدف تعامل و هماهنگی و همکاری با ادارات منابع طبیعی، مراتع قشلاقی  و میان‌بند دامداران حوزه این شهرستان و نیز با برگزاری جلسات با عشایر طایفه‌های فارسی مدان و دره شوری جهت جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر تا 25 اردیبهشت است.

پورعسگر ادامه داد: مسلماً حضور عشایر در زمان مقرر موجب رشد و بذر دهی گیاهان مرتعی شده و از تخریب مراتع جلوگیری خواهد کرد و با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کاهش آن در فصل گرما ۲۵ اردیبهشت بهترین زمان جهت حضور در منطقه است که با اشاره به نقش و جایگاه ویژه عشایر در اقتصاد کشور و نیز توجه ویژه به این قشر کم‌توقع توجه به خدمات جاده‌ای، بهداشتی و آموزشی به عشایر شهرستان باید در اولویت قرار گیرد و تدابیری اندیشیده شده تا همزمان با حضور در منطقه از طریق شبکه بهداشت نیز اقدامات لازم جهت پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود.

شهرستان سمیرم با قرار گرفتن در جوار زاگرس میانی و ارتفاعات دنا، با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت عشایری و ثابت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است که عشایر قشقایی  پنج ماه از سال از ۴۵۵ هزار هکتار از مراتع شهرستان سمیرم برای تعلیف دام‌های خود استفاده می‌کنند و با شروع فصل سرما به سمت مراتع قشلاقی کوچ می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/م۱۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول