اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه اندازی پویش «هر هیات یک محله»/ جهادی‌ها پای کار ضدعفونی کرمانشاه آمدند

نیروهای جهادی به صورت خودجوش و با راه اندازی یک پویش تحت عنوان هر هیات یک محله شروع به ضد عفونی محلات شهر کرمانشاه کرده‌اند و از سایرین هم خواسته‌اند که به آن‌ها بپیوندند.

راه اندازی پویش «هر هیات یک محله»/ جهادی‌ها پای کار ضدعفونی کرمانشاه آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌ها متاثر از این بیماری منحوس شد و شهروندان بسیاری نیز سلامتیشان مورد تهدید قرار گرفت. سرعت بالا شیوع، نگرانی مردم، غافلگیری مجدد مسئولان در این اتفاقات و کمبود شدید امکانات همگی باعث شد که نتوان متناسب با سطح تهدید اقدام موثری انجام داد.

هرچند در همان روزهای اول و بنابر دستور استاندار کرمانشاه، ارتش و سپاه وارد عرصه شدند و ضدعفونی شهر را انجام دادند اما وسعت شهر نیازمند حضور بیشتری بود، این حضور هم قطعاً در توان هیچ یک از نهادهای بهداشتی و انتظامی نبود.

باز هم بحران، باز هم حضور نیروهای جهادی

گویی طالع نیروهای بسیجی و جهادی را با بحران و حل آن‌ها نوشته‌اند. وقتی شیوع ویروس کرونا وارد هفته دوم شد و عملاً کار از دست نهادهای رسمی خارج شده بود، نیروهای جهادی، هیاتی و بسیجی کرمانشاه احساس کردند که باید هم اینبار بدون دعوت و برای ادای دین به شهر و مردمش وارد عمل شوند برای همین هم، یک فراخوان به نیروهای خود زدند و در «قرارگاه کربلا» دور هم جمع شدند تا با ارزیابی توان و لجستیک خود بتوانند به کمک نهادهای بهداشتی و انتظامی استان بروند.

حوزه هنری، سازمان اوقاف، دانشکده داروسازی، آستان قدس رضوی، سازمان سراج، خبرگزاری فارس، نیروهای سپاه، نمایندگان هیات استان، خیرین و بسیاری دیگر بخشی از جلسه‌ای بودند که از دل آن پویش فراگیر «هر هیئت یک محله» بیرون آمد و باعث شد که این بار استعداد هیات برای ضدعفونی محلات خودشان مورد استفاده قرار بگیرد.

دانشکده داروسازی متولی تامین مواد ضدعفونی شد، خیرین دستگاه‌های کمپرسور را تهیه کردند و آستان قدس هم متولی ارتباط گیری و سامان دهی هیات شد.

 

فیلم| ضدعفونی شهر توسط هیات شروع شده است/ اینجا مسکن مهر رازی در کیانشهر کرمانشاه است

آقای «سلمان یاوری» دبیر این پویش شده است و در خصوص آن به خبرنگار فارس گفت: «پس از توصیه‌های پزشکی صورت گرفته برای عدم شکل گیری تجمعات مختلف؛ هیأت‌های مذهبی هم با عمل به این خواسته وزارت بهداشت و با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث جوانان دارند گرد هم جمع شدند و تصمیم بر این شد که در کنار تعظیم شعائر حسینی، نقش‌آفرینی اجتماعی مناسبی برای خدمت به مردم در بحث ویروس کرونا داشته باشند. این پویش با هماهنگی جامعه ایمانی مشعر و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حال انجام است و نیروهای هیأتی چند روزی است با حضور در نقاط مختلف شهر اقدام به ضدعفونی کردن معابر و مراکز پرتردد می کنند.»

یاوری در خصوص تعداد هیات‌های شرکت کننده در این پویش هم عنوان کرده: «با تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی حدود 65 هیأت تا کنون پای کار آمده‌اند و پیش‌بینی ما این است که طی ساعات آینده به بیش از 100 هیأت فعال در این زمینه برسیم.»

 

فیلم| دعوت نیروهای جهادی برای اضافه شدن به پویش «هر هیئت یک محله»

رسانه را نباید فراموش کرد؛ از «همه با هم علیه کرونا» تا «جهاد علیه بیماری»

البته نیروهای جهادی از رسانه نیز هیچگاه غافل نبودند و از همان روزهای اول وارد سامان دهی حوزه رسانه نیز شدند. داغ کردن هشتگ‌های «همه با هم علیه کرونا» و «جهاد علیه بیماری» تنها بخش کوچکی از کارهایی بود که موجب شد که تولیدات رسانه در فضای مجازی استان بر اساس آن شکل بگیرد و مردم راحت‌تر اطلاعات لازم را در این خصوص دریافت کنند و در انبوه اطلاعات سردرگم نشوند.

سازمان سراج با همکاری خبرگزاری فارس و البته حضور جدی فعالین فضای مجازی وارد این حوزه شدند و سعی کردند که علاوه بر ارائه آمار و اطلاعات صحیح مانع از شیوع شایعه و اخبار نادرست شوند، از استوری‌های اینستاگرامی تا تهیه فیلم‌ از مسئولین و نهادهای مرجع در استان.

 

فیلم| توضیحات سرپرستار بیمارستان گلستان/ کرونا را شکست خواهیم داد همانطور که در جنگ پیروز شدیم

هرگز فراموش نخواهید شد/ جهادی‌ها بیمارستان گلستان را رها نکردند

 چند روز پس از آنکه بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان در کرمانشاه به عنوان مرکز معین بیماران کرونایی تعیین شد؛ همه با نگران به آن بیمارستان، کادر درمانیش و بیمارانش نگاه می‌کردند، بیمارستانی که سال‌ها یک مرکز ساده سوختگی بود این روزها نگاه خاصی به او می‌شد، بیماران مبتلا به ویروس شدید الانتشار کرونا در آنجا بستری شده‌اند.

اما در دل این مراکز مدافعان سلامت در حال مبارزه برای کنترل و بهبود اوضاع بودند؛ نیروهای جهادی در همین اثنا بود که وارد این مرکز هم شدند و اجازه ندادند که از این بیمارستان، کادر درمانی و بیمارانش تصویری رعب انگیز بسازند.

روزهای اول کار ضدعفونی این مرکز چندین بار توسط نیروهای جهادی «خشت‌های مهربانی» انجام شد و کم کم باعث شدند که سایر جهادی‌ها و هیات وارد این بیمارستان شوند، هم برای عرض خسته نباشید و هم کارهای خدماتی.

 

فیلم| ارائه وضعیت بیمارستان گلستان توسط نیروهای «خشت های مهربانی»

نیروهای جهادی هنوز هم در بیمارستان گلستان در حال فعالیت هستند و باید آن‌ها را جزئی از کادر درمانی دانست، در فضای مجازی هم همین عزیزان فعال هستند و حالا پویش «هر هیئت یک محله» را راه اندازی کرده‌اند. 

حجم کارهای انجام داده نیروهای جهادی از روزی که پای کار آمده‌اند آنقدر زیاد بوده است که برای نوشتن در باره آن سردرگم خواهیم شد. این کارها و این افراد نباید فراموش شوند، آن‌ها مرد روزهای سخت هستند.

انتهای پیام/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول