اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تحویل بدون مشکل اجساد افراد فوت شده از کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هیچ مشکلی برای تحویل اجساد افراد فوت شده ناشی از بیماری کرونا به خانواده‌هایشان وجود ندارد اما دفن این اجساد دستورالعمل خاصی دارد.

تحویل بدون مشکل اجساد افراد فوت شده از کرونا

به گزارش خبرگزارش فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص علت در نظر گرفتن هتل ورزش استان گلستان در گرگان به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی در استان گفت: نظرات کارشناسی زیادی انجام شد و ما خوابگاه‌ها و هتل‌ها را هم برای این اقدام در نظر داشتیم و در نهایت به این مکان رسیدیم.

وی ادامه داد: این مکان در مرکز شهر و نزدیک به مراکز درمانی ما است و امکانات موجود در هتل ورزش در گرگان به صورتی بود که برای این اقدام مناسب بود.

* شاید در آینده مساجد و خوابگاه‌ها را برای دوره درمان بیماران کرونایی در نظر بگیریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه شاید در آینده مساجد و خوابگاه‌ها را برای این اقدام در نظر بگیریم، تاکید کرد: بیمارانی به هتل ورزش اعزام می‌شوند که دوره درمان را طی کردند و با توجه به اینکه باید مدت زمان مدنظر برای اطمینان از عدم انتقال ویروس به دیگران برای بیمار طی شود آنها در مکانی متفاوت که همین هتل ورزش باید نگهداری و بعد به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

فاضل بیان کرد: ساکنان منطقه نگران نباشند چون راه‌های انتقال متفاوت است و فاصله ساختمان‌های مسکونی از ساختمان هتل ورزش حداقل حدود 30 متر است و اطراف بیمارستان پنج آذر هم مناطق مسکونی وجود دارد و اگر قرار باشد این نگاه حاکم باشد در این بیمارستان هم نباید کسی بستری شود.

* جای هیچ نگرانی وجود ندارد و با رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی به هیچ عنوان نگرانی برای انتقال بیماری وجود ندارد

وی اضافه کرد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و با رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی به هیچ عنوان نگرانی برای انتقال بیماری وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تعداد بیماران قطعی کرونا در گلستان گفت: در حال حاضر آزمایش‌هایی که ما در استان گلستان انجام دادیم 104 مورد مثبت بوده که از این تعداد 24 نفر فوت کرده‌اند و شاید اگر آزمایش‌های تهران هم پاسخش به دست ما برسد تعداد ابتلا و فوتی در استان بیشتر شود.

فاضل در خصوص دفن اجساد فوتی‌های ناشی از کرونا، گفت: برای دفن این اجساد پروتکلی در نظر گرفته شده و در برخی از شهرستان‌ها دیگر غسل میت انجام نمی‌شود و به‌جای آن تیمم انجام می‌شود و حتی غسل هم دستورالعمل خاصی دارد که اطلاع‌رسانی در این خصوص به آرامگاه‌ها انجام شده است.

وی در خصوص ایجاد برخی مشکلات برای خانواده‌ها در خصوص تحویل گرفتن اجساد، اضافه کرد: دو مورد به دلیل مشخص نبودن علت مرگ بیمار و لزوم نظر پزشکی قانونی کمی تاخیر در تحویل جسد رخ داد ولی در حالت معمول مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه سردخانه‌های ما ظرفیت محدودی دارد ما هم سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن جسد را تحویل خانواده دهیم تا دفن جسد هر چه سریع‌تر انجام شود.

* برخی مواردی داشتیم که خانواده‌ها به‌خاطر ترس از تحویل جسد مراجعه نکردند/ مصوبه شورای تامین استان برای دفن اجساد توسط شهرداری گرگان

فاضل گفت: برخی مواردی داشتیم که خانواده‌ها به‌خاطر ترس از تحویل جسد مراجعه نکردند و طی سه روز گذشته ما چنین مشکلی در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان داشتیم.

وی تاکید کرد: مصوبه‌ای در شورای تامین استان انجام شد که اگر 12 ساعت از اطلاع فوت بیمار به خانواده متوفی گذشته باشد و خانواده متوفی برای تحویل جسد مراجعه نکنند، جسد توسط شهرداری گرگان دفن خواهد شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول