اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«جهش تولید» نیازمند دولت چابک است/ مسؤولان اثربخشی اقدامات درباره کرونا را بسنجند

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم جهش تولید را محقق کنیم باید همه کشور تلاش گسترده‌، هماهنگ و اثربخش داشته باشند و این امکان پذیر نیست به جز وجود یک دولت چابک که به‌هنگام تصمیم گیری کرده و تصمیمات خود را عملیاتی کند.

«جهش تولید» نیازمند دولت چابک است/ مسؤولان اثربخشی اقدامات درباره کرونا را بسنجند

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: عنوانی که مرهبر انقلاب برای سال جدید انتخاب کرده‌اند نشان دهنده این است که نقطه ضعف جامعه معطوف به چه نقطه‌ای است، همان‌طور که ایشان اشاره داشتند در این زمینه کار شده است اما فعالیتی که در زندگی مردم اثربخش بوده باشد انجام نپذیرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون ضرورت دارد تا همه توانمندی‌های کشور در ابعاد و عرصه مختلف به کار گرفته شود تا نه تنها حرکت صورت گیرد بلکه به شکل جهشی با سرعت چند برابر نسبت به گذشته اقدام به تولید کنیم؛ ما همچنان تا رسیدن به قله برای بهره‌گیری از بخش تعاونی در کشور فاصله داریم، بخش خصوصی به آن شکلی که باید و شاید مسیر خود را پیدا نکرده است.

باید تمام بسترها در اختیار تولید قرار بگیرد/ نقش دستگاه دیپلماسی برای تحقق شعار سال

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ادارای با انواع بروکراسی‌ها مانع از جهش مورد نظر مقام معظم رهبری شده‌اند، دلسوزانی که در عرصه صنعت فعالیت می‌کنند، گلایه‌های متعدد و متفاوتی دارند، آنان معتقد باید تمام بسترها در اختیار تولید قرار بگیرد نه اینکه تمام راه تأمین مالی دولت از طرق مختلف اعم از مالیات و ارزش افزوده بر روی دوش تولید کننده و مصرف کننده قرار گیرد.

مقتدایی تصریح کرد: بازارهای صادراتی باید توسط دستگاه دیپلماسی و دستگاه‌هایی که خارج از کشور از جمله سفارت‌های کشور فعال هستند به کمک صادرات کشور بشتابند، باید بتوانیم در بالاترین سطح چرخه تولید را در داخل کشور با یکدیگر تنظیم و هم‌راستا کنید، مواد اولیه و تبدیل آن به محصول، فروش کالا در سطح داخلی و عرضه آن در سطح بین‌المللی از جمله سرخط‌های اساسی است که هم در بعد ملی و هم در بعد استانی باید به آن توجه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارت دیگر برای اینکه بتوانیم جهش تولید را محقق کنیم باید همه کشور تلاش گسترده‌، هماهنگ و اثربخش داشته باشند و این امکان پذیر نیست به جز وجود یک دولت چابک که به‌هنگام تصمیم گیری کرده و تصمیمات خود را عملیاتی و بستر و راه لازم را برای حرکت بخش‌های مختلف هموار کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد سر خط اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری همان چیزی است که در طول سال‌های گذشته بر زمین مانده است و اکنون باید همگان بسیج شویم تا حرکت سازنده‌ای انجام دهیم.

از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا در اصفهان استفاده نشده است

مقتدایی با بیان اینکه تحرک عمومی مسؤولان اصفهان علی‌رغم فعالیت‌های متعدی که صورت گرفته است در حد نیاز مردم نبوده است، افزود: روند رو به رشد این ویروس در اصفهان به شکلی است که در مقایسه با شهر و استان‌های مشابه صعودی‌تر عمل کرده است، با وجود اینکه مردم اصفهان حجم بالاتری از رعایت موارد بهداشتی را داشته‌اند، به نظر می‌رسد تصمیم‌‌گیری‌های به‌هنگام و سریع آنگونه که باید باشد نبوده است؛ زیرا فعالیت بسیاری از مراکز تجاری و ادارات به شکلی بوده که بیش از آن که مردم را به ماندن در خانه تشویق کند باعث تشویق مردم به حضور در جامعه و سطح شهر شده است.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در خصوص فعالیت‌های هم‌افزا به گونه‌ای که بتواند با انجام یک اقدام چندین نتیجه‌ی هم‌راستا با خود به همراه داشته باشد؛ دچار ضعف هستیم از جمله اینکه به نظر می‌رسید که استاندار می‌توانست با ورود همه جانبه در هفته‌های گذشته و بسیج همه‌ امکانات موجود در استان به شهرستان‌های نظیر کاشان بیش از این‌که کمک شده، کمک کند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه هنوز هم برای فعالیت دیر نیست دلسوزانه به استاندار و تیم همراه ایشان گفته‌ایم که حاضر به همکاری و بسیج امکانات عمومی مردم هستیم، در هفته‌های گذشته مجموعه‌ای از گفت‌وگوها و تبادل نظرها میان منتخبان مردم اصفهان را به سمع و نظر مدیران کلان کشور و از جمله شخص رئیس جمهور رسانده‌ایم.

مقتدایی ادامه داد: امروز باید خواسته و مطالبه مردم مبنی بر مدیریت قوی‌تر را با لحن دیگری بیان کنیم، امیدوارم در روزهای آینده جلسات هم‌فکری میان مسؤولان در حد بالاتری انجام شود و همانگونه که مردم ویروس کرونا را جدی گرفتند، مدیران کشوری نیز مسؤولیت خود را جدی بگیرند.

به دنبال مچ گیری از مسؤولان نیستیم

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انجام فعالیت با فعالیت اثر بخش متفاوت است و به نظر می‌رسد آن‌چه که امروز در سطح استان و ملی به آن نیازمند هستیم اثر بخشی فعالیت‌ها است، مسؤولان کار می‌کنند اما این فعالیت‌ها به گونه‌ای نبوده است که در جامعه اثر بخش باشد، اگر این عدم اثر بخشی تداوم پیدا کند؛ خسارت‌های جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: اکنون باید دلسوزانه جامعه از سر خیرخواهی و کمک به مسؤولان در عرصه حاضر باشند و نواقص را گوشزد کنند، به صراحت به استاندار اصفهان و شخص ریاست محترم جمهور نواقص را گوشزد کرده‌ام.

مقتدایی تصریح کرد: عمده‌‌ترین نقص موجود در سطح ملی و استان ضعف تصمیم‌گیری و هماهنگی گسترده و عدم بهره‌گیری از توان مردمی است که می‌تواند فعالیت‌های مجموعه‌ اداری و مدیریت بحران را به صورت مضاعف دارای اثر بخشی کنند؛ این موضوع مدیریتی است و امید است که مدیریت کلان کشور و استان به این دغدغه دلسوزانه توجه کنند.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به دنبال مچ گیری از مسؤولان نیستیم، به دنبال کمک آنان هستیم، یکی از کمک‌های ما این است که انگشت اشاره خودمان را به سمت ضعف آنان ببریم تا بدانند نقطه ضعفشان کجا است.

انتهای پیام/63107/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول