اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

دو سامانه بارشی در راه است /آسمان تهران 4 اردیبهشت ابری و بارانی است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه 5 اردیبهشت سامانه بارشی تازه از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.

دو سامانه بارشی در راه است /آسمان تهران 4 اردیبهشت ابری و بارانی است

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز بارش پراکنده در غرب سواحل خزر ادامه دارد و شدت بارش‌ها در  جنوب‌شرق استان کرمان، شرق یزد، جنوب آذربایجان غربی، شمال سیستان و بلوچستان و استان خراسان‌جنوبی است که با ریزش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده 4 اردیبهشت سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در دامنه‌های زاگرس مرکزی، نوار شمالی کشور خواهد شد و در مناطقی از شرق و مرکز کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها روز پنج‌شنبه در استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان، شمال کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز جمعه 5 اردیبهشت سامانه بارشی مذکور در شمال‌شرق و شرق کشور همچنین شرق سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز شرقی و استان سمنان فعال است و بعدازظهر جمعه از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه در شمال‌غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین رگبار باران و رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه 6 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه 7 فروردین بارش‌ها در شمال‌ غرب کاهش می‌یابد و این سامانه در غرب و جنوب غرب ادامه فعالیت دارد ضمن آنکه دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز و سمنان همچنین مرکز، شرق و جنوب کشور را در بر می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها روز یکشنبه 7 اردیبهشت در شمال‌غرب فارس شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب‌شرق لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سمنان و شرق تهران خواهد بود.

وی بیان کرد: از اواخر وقت روز یکشنبه 7 اردیبهشت بارش در سواحل خزر نیز آغاز می‌شود و روز 8 اردیبهشت در جنوب کشور مناطقی از مرکز، شرق، شمال‌شرق و شرق سواحل خزر باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا جمعه 5 اردیبهشت دما در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد و در این مدت در ارتفاعات سردسیر شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر همچنین اردبیل با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: در مناطقی که ذکر شد از بعدازظهر امروز تا روز جمعه 5 اردیبهشت آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه پیش‌بینی و توصیه می‌شود مدیریت آب سدها و تمهیدات برای حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد و مردم از توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ابری با بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 22 و 17 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در تهران آسمان نیمه‌ابری، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 18 درصد است. جهت باد امروز در پایتخت جنوب غربی و سرعت آن 29 کیلومتر بر ساعت است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول