اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فعالیت ۱۵۰ گروه جهادی قرآنی برای خدمت‌رسانی به محرومان

مسئول گروه‌های جهادی قرآنی دارالقرآن سازمان بسیج از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی قرآنی به محرومان خبر داد و گفت: ۱۵۰ گروه جهادی باشیوع ویروس کرونا کار خدمت‌رسانی را آغاز کردند و تا ریشه‌کنی این ویروس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فعالیت ۱۵۰ گروه جهادی قرآنی برای خدمت‌رسانی به محرومان

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با ورود گروه­‌های جهادی به عرصه‌های سازندگی و خدمت‌رسانی و فعالیت‌های جهادی تخصصی، دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین گروه­‌های جهادی تخصصی قرآنی خود را در قالب گرو­ه­‌های فرهنگی، قرآنی و اعتقادی راه‌اندازی کرد.

راه‌اندازی گروه‌های جهادی قرآنی باحضور اساتید و فعالان قرآنی

حامد احمدوند مسئول گروه‌های جهادی قرآنی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان در گفت‌وگو با فارس از راه‌اندازی این گروه­‌ها متشکل از فعالان عرصه قرآنی اعم از دانشجویان، طلاب، دانش­‌آموزان، اساتید و نیز مدیران و مسئولان خبر داد و گفت: گروه های جهادی با توجه به ظرفیت‌های هر یک از اقشار و نیز میزان محرومیت منطقه هدف، در بازه­‌های مشخص بصورت تجمیعی و مستقل یا تداومی که اغلب در ایام تابستان برگزار می‌شود به خدمت‌رسانی می‌پردازند. اهداف اردوهای جهادی قرآنی در کلام مقام معظم رهبری متبلور است که فرموده‌اند: شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خود حضور یک جوان متدین و متشرع، در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است. آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می­‌دهد.

اهداف تشکیل گروه‌های جهادی

وی ادامه داد: از اهداف برگزاری اردوهای جهادی قرآنی در مناطق محروم می‌توان به ترویج فرهنگ و انس با قرآن، تشویق و ترغیب مردم برای گرایش بیشتر به آیات الهی، آموزش و پرورش قرآنی در زمینه مفاهیم و سبک زندگی قرآنی اشاره کرد.

تشکیل ۱۵۰ گروه جهادی قرآنی

احمدوند با اشاره به ضرورت تقویت و افزایش گروه‌های جهادی قرآنی گفت: دارالقرآن بسیج بیش از ۱۵۰ گروه جهادی قرآنی فعال در استان‌ها که دارای شناسنامه هستند، دارد که فعالیت‌ها و منطقه هدف و نوع فعالیت به همراه جهادگران و فعالان قرآنی همراه گروه مشخص است. همچنین در چشم‌انداز ۵ ساله این تعداد باید به ۵۰۰ گروه جهادی برسد.

مسئول گروه‌های جهادی قرآنی دارالقرآن سازمان بسیج از خدمت‌رسانی باتوجه به شیوع کرونا خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و مبتلا شدن تعدادی از هموطنان عزیز علاوه بر اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی در زمینه‌های بهداشتی، نیازهای روحی و معنوی در جامعه بیش از پیش حس می‌شد. لذا گروه­‌های جهادی قرآنی در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به تخصص خود نقش خوبی را در بسیج نیروهای مردمی هم ایفا کردند و از همان ابتدا در کنار سایر گروه­‌های جهادی و نهادهای دولتی ایستاده و فعالیت کردند.

مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی قرآنی

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته گروه‌های جهادی قرآنی با شیوع ویروس کرونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و نیز استفاده از ظرفیت خیاط‌هایی که در خانه کار می‌کردند

بسته‌بندی مواد ضد‌عفونی کننده دست و نیز ضدعفونی مساجد که اغلب فعالیت‌های جهادی در آن صورت می‌گرفت و همچنین محل‌های پرتردد

جمع­‌آوری کمک­‌های مؤمنانه و توزیع در بین اقشار آسیب­‌پذیر و کم بضاعت و نذر غذا و نیز توزیع گوشت گوسفند قربانی بصورت محله­‌ای

طرح بخشش و گفت‌وگو با برخی صاحب خانه‌ها و مستأجران درخصوص اجاره‌های عقب افتاده

ایجاد گروه‌های تواشیح و اجرای طرح نغمه‌های همدلی و تشکیل گروه‌های قرآنی در فضای مجازی و برگزاری برنامه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی

تولید محتوا در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با تبیین بلا و مصیبت در قرآن، صبر و شکیبایی، رعایت بهداشت، چسباندن برگه‌های قرآنی بر روی بسته‌های ماسک  و بسته‌های کمک‌های معیشتی، تزریق امید و شادی و توکل در جامعه، دعوت به کار خیرانه و نیز دعوت به اهدای خون و پیش قدم شدن در این امر خیر.

وی از تولید داروهای گیاهی توسط گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: برخی گروه‌های جهادی قرآنی زیر نظر متخصصان طب سنتی به تولید داروی‌های گیاهی با طبع گرم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن روی آوردند. همچنین گروه‌های جهادی قرآنی تا ریشه کن سازی ویروس کرونا در کنار مردم خواهد بود و به فعالیت‌های جهادی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول