اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشف 7/5 میلیارد کالای قاچاق توسط هنگ مرزی اترک

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس با اشاره به لزوم مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، گفت: ماموران این یگان در سال گذشته بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ضبط کرده‌اند.

کشف 7/5 میلیارد کالای قاچاق توسط هنگ مرزی اترک

محمدرضا سراوانی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به ضرورت مبارزه جدی همه دستگاه‌ها و نهادها با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: اگر این مبارزه جدی و با تمام توان صورت بگیرد قطعا می‌توان کمک بزرگی به تولید ملی و تحقق شعار سال که جهش تولید است با سرعت و شتاب بیشتری نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه هنگ مرزی اترک همواره در موضوع مبارزه با قاچاق کالا جدی بوده و هیچ مماشاتی نداشته است، افزود: نگاه ما این است که با مبارزه جدی و قاطع با پدیده شوم قاچاق بتوانیم به اندازه سهم خود به تولیدکنندگان و فعالان بخش تولید کشور که حقیقتا ایجاد کننده امنیت پایدار هستند، کمک کنیم.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس در تشریح آمار کشفیات کالای قاچاق توسط این یگان در سال گذشته، گفت: تعداد ۱۹۷ سیگارت، ۱۲۱ سلاح غیرمجاز و ۱۰۹ دستگاه ماهواره و تجهیزات از جمله کشفیات هنگ مرزی اترک در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

سراوانی از کشف ۷ هزار و ۷۶۰ لیتر سوخت قاچاق نیز در سال گذشته توسط این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین مدت ۳۵ لیتر مشروبات الکلی، ۳ هزار و ۲۱۴ قلم داروی غیرمجاز و ۲ هزار و ۹۹۶ قلم لوازم آرایشی قاچاق توسط ماموران ما کشف و ضبط شده است.

* کشف 243 قطعه پرنده قاچاق/ دستگیری 154 قاچاقچی در سال گذشته

وی با تاکید بر اینکه قاچاق پرنده نیز به یکی از معضلات منطقه در سال‌های اخیر تبدیل شده است، اضافه کرد: تعداد ۲۴۳ قطعه پرنده از انواع مختلف نیز در یک سال گذشته توسط ماموران هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس کشف شده است.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس با اشاره به دستگیری ۱۵۴ نفر قاچاقچی در جریان کشف این اقلام، ادامه داد: ۱۴۱ پرونده نیز در این باره تشکیل شد که به مراجع قضایی و تصمیم گیری به منظور بررسی و صدور حکم ارسال شده است.

سراوانی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده توسط هنگ مرزی اترک گنبدکاووس را در سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ۶۹۵ هزار تومان دانست و تاکید کرد: با قاطعیت و جدیت این مسیر را ادامه خواهیم داد و با هیچ متخلفی در این حوزه مدارا نخواهیم کرد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول