اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست نتانیاهو از رؤسای شهرک‌های صهیونیستی برای حمایت از طرح اشغال

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، به آنها اطمینان داد گفت‌وگو با طرف آمریکایی درباره طرح اشغال ادامه دارد.

درخواست نتانیاهو از رؤسای شهرک‌های صهیونیستی برای حمایت از طرح اشغال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با رؤسای شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در موضوع اشغال سی درصد از اراضی خصوصی فلسطینیان دیدار کرد.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، در این دیدار که «یاریو لوین» رئیس پارلمان این رژیم (کنست) نیز حضور داشت، نتانیاهو به رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت: «ما فرصت تاریخی برای اعمال حاکمیت خود بر اراضی یهودا و سامره (کرانه باختری) داریم».

وی با تاکید بر تعهد خود به مذاکراتی که در جریان طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» داشته، توضیح داد: «من به حاضران اطلاع دادم که گفت‌وگوها با طرف آمریکایی ادامه داشته و تایید کردم که موافق ادامه آن هستم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری خواست تا از طرح اشغال و الحاق این مناطق به دیگر اراضی فلسطین اشغالی حمایت کنند.

درخواست نتانیاهو از رؤسای شهرک‌ها برای حمایت از طرح اشغال در حالی است که «شلومو نعمان» رئیس شورای گوش‌عتصیون می‌گوید اگر طرح اشغال سی درصد از کرانه باختری به توقف ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین منجر شود، آن را قبول نمی‌کنند. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول