اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العامری در دیدار با بارزانی بر حمایت از مصوبه اخراج نظامیان بیگانه از عراق تاکید کرد

رئیس ائتلاف الفتح و از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق در دیدار امروز با رئیس منطقه کردستان در بغداد بر لزوم یکپارچگی مواضع گروه‌های سیاسی عراق برای اجرای مصوبه اخراج نظامیان بیگانه از عراق و صیانت از حاکمیت ملی تاکید کرد.

العامری در دیدار با بارزانی بر حمایت از مصوبه اخراج نظامیان بیگانه از عراق تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه دیدارهای خود در جریان سفر به بغداد روز یکشنبه با «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و چند نفر دیگر از نمایندگان این ائتلاف دیدار کرد.

بارزانی برای نخستین بار از زمان نخست وزیری الکاظمی به بغداد رفته  و با مقامات این کشور دیدار کرده است، سفری که رسانه‌های عراقی آن را برای رفع اختلافات میان اربیل و بغداد و یکپارچگی مواضع مربوط به مسائل عراق، مهم و سرنوشت‌ساز توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای گفت: «العامری و شماری از نمایندگان پارلمان عراق امروز پذیرای بارزانی و هیئت همراه وی بودند و در این دیدار درباره مسائل مهم مربوط به امور عراق بحث و گفت‌‌وگو شد».

بر اساس این بیانیه در دیدار دو طرف، مسائل متعددی مورد بررسی قرار گرفت که مهم‌ترین آن حمایت از مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه از کشور و ضرورت یکپارچگی مواضع گروه‌های سیاسی در صیانت از حاکمیت ملی و دفاع از آن بود.

در ادامه بیانیه آمده است: «موضع تجاوز مکرر ترکیه به حاکمیت ملی عراق و حملات نظامی آن به مناطقی در شمال عراق از جمله مسائل مورد بررسی در این نشست بوده است».

ائتلاف الفتح گفت: «از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه، پیش‌نویس‌های قوانین و مهم‌ترین آن قانون انتخابات و تلاش برای تصویب آن در پارلمان بود، زیرا زمینه اصلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام است».

انتهای پیام/.

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول