اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید وزیر امور خارجه ازبکستان بر اتحاد جهانی علیه پیامدهای کرونا

وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: همبستگی جامعه جهانی در مقابله با پیامدهای شیوع کرونا مخصوصاً در امور بهداشتی و توسعه اجتماعی و اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تأکید وزیر امور خارجه ازبکستان بر اتحاد جهانی علیه پیامدهای کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست ویدیویی «ازبکستان و سازمان ملل متحد؛ همکاری در راه دستیابی به اهداف توسعه پایدار» گفت: همبستگی جامعه جهانی در مقابله با پیامدهای شیوع کروناویروس در زمینه بهداشت و توسعه اجتماعی و اقتصادی از اهمیت زیاد برخوردار است.

وزیر امور خارجه ازبکستان در سخنرانی خود اظهار داشت: این نشست یک نشانه بارز از پایبندی استوار ازبکستان به همکاری‌های همه جانبه با سازمان ملل متحد و موسسات تخصصی آن است.

وی تاکید کرد: بحران جهانی ناشی از پاندمی «کووید-19» بر اهمیت همبستگی جامعه جهانی در مقابله با پیامدهای شیوع کروناویروس در زمینه بهداشت و توسعه اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

کامل اف افزود: همکاری‌های موثر 28 ساله ازبکستان با سازمان ملل متحد پر از رویدادهای مهم است. ابتکارات مطرح شده ما از طریق تریبون سازمان ملل متحد توسط جامعه جهانی مورد استقبال قرار گرفت و در تحکیم رژیم جهانی عدم اشاعه، تامین صلح، ثبات، توسعه پایدار و همبستگی منطقه‌ای سهم عملی دارد.

این دیپلمات ارشد ازبکستان خاطرنشان کرد: ازبکستان به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد پایبند است. استراتژی اقدامات کشور ما برای سال‌های 2017 و 2021 میلادی به طور کامل با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد هماهنگ است.

وی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال‌های 2018 و 2019 میلادی 3 قطعنامه پیشنهاد شده توسط «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور را در مسائل تامین صلح، ثبات و توسعه پایدار در آسیای مرکزی، معرفت و تسامح دینی، حمایت و توسعه گردشگری منطقه‌ای را به تصویب رساند.  

کامل اف ادامه داد: هم اکنون برای آغاز پروسه گفت‌وگوها برای تنظیم و هماهنگی مقاوله نامه بین‌المللی در حقوق جوانان اقداماتی در دست انجام است. نامزد ازبکستان به شورای سازمان ملل متحد در حقوق بشر برای سال‌های 2021 و 2023 میلادی ارائه می‌شود.

وزیر امور خارجه ازبکستان یادآوری کرد: علاوه بر این در این ماه توسط دولت ازبکستان «نقشه جاده» در توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان ملل متحد و موسسات تخصصی آن به تصویب رسیده است.  

کامل اف در پایان اظهار داشت: اطمینان داریم که سازمان ملل متحد از این به بعد نیز باید نقش هماهنگ کننده در روابط بین‌المللی را ایفا کند. ازبکستان نیز تلاش می‌کند در فعالیت سازمان ملل متحد سهم خود را داشته باشد و همچنین همکاری‌های نزدیک را با موسسات تخصصی آن و کشورهای عضو با هدف اجرایی عملی دستور کار بین‌المللی گسترش دهد.

ازبکستان در تاریخ دوم مارس سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوست و در 24 اکتبر سال 1993 میلادی نمایندگی سازمان ملل متحد در تاشکند گشایش یافته است.    

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول