اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

برنامه روسیه برای 2 برابر کردن سهم خود از بازار جهانی LNG

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم گازی در این کشور می‌تواند به دو برابر شدن سهم این کشور از بازار جهانی LNG منجر شود.

برنامه روسیه برای 2 برابر کردن سهم خود از بازار جهانی LNG

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد که بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم گازی در این کشور تا سال 2025 سهم روسیه از بازار جهانی LNG را به 15 درصد افزایش خواهد داد.

روسیه توانسته از سال 2009 به بعد صادرات LNG خود را چهار برابر کند.

نواک طی یادداشتی در ژورنال انرژی پالیسی گفت این اتفاق به لطف بهره‌برداری از تاسیسات جدید رخ داد و در شرایط کنونی هم چندین طرح برای افزایش صادرات در دست تولید داریم.

لئونید میخلسون، بنیانگذار شرکت نواتک، که بزرگترین شرکت خصوصی تولید گاز در این کشور محسوب می‌شود گفت که سال گذشته میلادی سهم روسیه از بازار جهانی LNG حدود 7 درصد بوده است.

بنا به اعلام وزارت انرژی این کشور، روسیه در سال 2019 تولید LNG خود را 50 درصد افزایش داده و به 40.2 میلیارد متر مکعب رسانده است.

نخستین تاسیسات تولید LNG در روسیه به نام ساخالین 2 در سال 2019 به بهره‌برداری رسیده است.

یکی دیگر از دلایل بالا رفتن این حامل انرژی در این کشور بهره‌برداری از پروژه عظیم یامال در قطب شمال و رسیدن این واحد به حداکثر ظرفیت در دو سال پیش بوده است.

نواتک در حال حاضر در حال توسعه تاسیسات یامال است.

دولت روسیه با توجه به پیش‌بینی افزایش تقاضا برای LNG در آینده نزدیک بالابردن قابل توجه تولید این حامل انرژی را در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته میلادی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که انتظار دارد تا سال 2035 تولید LNG این کشور 5 برابر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول