اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فارس من| پسماندسوزی در مرز شهرستان‌های هم جوار بهارستان/ مدیریت استانی نیاز است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان از استانداردسازی مراکز انتقال زباله خبر داد و گفت: پسماندسوزی و آتش‌سوزی‌ها با جدیت در سطح استان باید مدیریت شود.

فارس من| پسماندسوزی در مرز شهرستان‌های هم جوار بهارستان/ مدیریت استانی نیاز است

علیرضا فاضلی ثانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص پیگیری سوژه‌ ثبت شده مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان (آلودگی محیطی، بلای جان حاشیه‌نشین‌ها) اظهار کرد: بیشترین حجم آلاینده‌ها و پسماند سوزی در این محور توسط افراد بیگانه و سودجو همچنین معتادان با سوزاندن لاستیک خودروهای فرسوده برای به دست آوردن سیم درون لاستیک صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها به جز صنعتی در شهرها و روستاها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری و دهیاری‌ها بوده که خارج از این حوزه نیز بر عهده بخشداری‌ها است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان با اشاره به ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند گفت: نظارت و مسؤولیت اجرای این قانون را به عهده سازمان محیط زیست قرار داده که در این زمینه اقدامات قضایی نیز صورت گرفته و به دستور دادستان شهرستان گلستان طی ضرب الاجل بیست روزه در حوزه شهری و مراکز انتقال زباله باید صورت کامل استانداردسازی شود.

فاضلی ثانی برخی آتش سوزی‌ها را توسط کشاورزان دانست و افزود: متأسفانه گاهی آتش‌سوزی‌های کنار بزرگراه توسط برخی از کشاورزان، قبل یا بعد از برداشت محصول صورت می‌گیرد که طبق قانون مدیریت، پسماندسوزی بعد از برداشت محصول ممنوع است.

وی آتش‌سوزی‌ها را در مرز چند شهرستان اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به درگیر بودن شهرستان‌های مختلف از جمله شهریار، رباط کریم، تهران و بهارستان با این موضوع عزم استانی برای مرتفع شدن معضل پسماندسوزی نیاز است.

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول