اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: امارات برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه برنامه‌های امارات روشن و آشکار است، تأکید کرد که امارات برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد.

انصارالله: امارات برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله گفت که امارات مدعی دشمنی با ایران است و به بهانه مبارزه با حوثی‌ها به عنوان بازوهای ایران در یمن به این کشور آمد اما در حقیقت امارات قوی‌ترین روابط دیپلماتیک و تجاری را با تهران دارد.

الحوثی در برنامه «لقاء الیوم» که از شبکه الجزیره پخش شد، افزود که طرح‌ها و برنامه‌های امارات روشن و آشکار است و این کشور برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد.

او گفت که مذاکرات محرمانه بین انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی وجود ندارد و تأکید کرد که امارات و عربستان سعودی به عنوان دو عضو این ائتلاف خواهان صلح نیستند و در برابر تمامی تفاهماتی که با میانجی‌گری بین‌المللی حاصل می‌شود، کارشکنی کرده و برای شکست آن و عدم دستیابی به توافق صلح تلاش می‌کنند.

الحوثی همچنین مخالفت خود با اصل گفت‌وگو و مذاکره با نمایندگان دولت مستعفی یمن را اعلام کرد و گفت که این افراد تنها ابزار ائتلاف هستند که برای تحقق دستآوردهای شخصی به قیمت منافع ملی یمن تلاش می‌کنند.

او همچنین از آمادگی انصارالله برای مذاکره و صلح گفت و در عین حال متعهد شد تا زمانیکه تجاوزات عربستان و امارات علیه یمن ادامه دارد، حمله به عمق عربستان سعودی را ادامه دهند.

الحوثی بر ضرورت مقابله با تجاوز با استفاده از تمامی ابزارهای بازدارندگی تأکید کرد و گفت «جنگ نامحدود» ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد مگر اینکه امارات و عربستان سعودی دست از حمله و تجاوز بردارند.

عضو شورای عالی سیاسی انصارالله درباره شرایط فاجعه‌بار ملت یمن نیز گفت که محاصره تحمیلی بر مایحتاج اساسی ملت که از خارج وارد می‌شد، اثر گذاشته و عامل این وضعیت نیز ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا و انگلیس است که مجریان آن امارات و عربستان سعودی هستند.

وی درباره دولت مستعفی یمن گفت که اعضای دولت تصمیم‌گیرنده نیستند بلکه جزئی از عملیات مزدوری در یمن هستند که آینده شخصی خود را می‌سازند و منافع ملت یمن برایشان اهمیت ندارد.

الحوثی درباره تلاش‌های میانجی‌گری برای گفت‌وگو با ائتلاف سعودی-اماراتی نیز گفت که نتیجه قابل ذکری حاصل نشده است و ائتلاف سعودی در دستیابی به صلح کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به امضای توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت: «آنها با اسرائیل سازش می‌کنند در حالی که ملت یمن را در خاک خود قتل عام می‌کنند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول