اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهره‌برداری از ۱۴۷ طرح آب و برق کشور تا پایان امسال/ ۲ تصفیه‌خانه بزرگ افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان امسال ۱۴۷ طرح حوزه آب و برق کشور در قالب پویش «هر هفته الف-ب ایران» و دو تصفیه‌خانه بزرگ آب آشامیدنی با برخورداری ۴۰ هزار نفر از جمعیت کشور بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری  از ۱۴۷ طرح آب و برق کشور تا پایان امسال/ ۲ تصفیه‌خانه بزرگ افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا جانباز بعدازظهر امروز در آیین افتتاح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد و طرح آبرسانی به ۱۹ روستا در استان سمنان در قالب هفته شانزدهم پویش «هر هفته الف-ب ایران» اظهار کرد: در سال جاری برای دومین مرتبه است که در قالب این پویش، طرح‌های عمرانی و زیرساختی در بخش آب و فاضلاب و برق در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در قالب پویش «هر هفته الف-ب ایران» از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ طرح در ۱۵ استان کشور با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: تا پایان سال جاری ۱۴۷ طرح دیگر در حوزه آب و برق با ۳۴ هزار میلیارد تومان در قالب پویش «هر هفته الف-ب ایران» به بهره‌برداری می‌رسد.

جانباز بیان کرد: در ماه‌های گذشته هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در پنج استان کشور با جمعیت برخوردار یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: همچنین دو تصفیه‌خانه بزرگ آب آشامیدنی با برخورداری ۴۰ هزار نفر از جمعیت کشور و چهار طرح آبرسانی به ۳۴ روستای کشور در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأکید کرد: توجه به عمران و توسعه در روستاها و تأمین آب و برق در این مناطق به‌طور ویژه در دستور کار قرار است.

جانباز عنوان کرد: از آغاز اجرای طرح‌های فاضلاب تاکنون ۲۴۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۷۶ مورد در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که در سال ۹۹ در هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور به بهره‌برداری برسد، افزود: موضوع بازچرخانی آب در استان کویری سمنان به‌طور ویژه با احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دستور کار باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: متوسط جمعیت زیرپوشش فاضلاب در استان سمنان کمتر از متوسط کشوری است که باید با حمایت‌ها از بخش خصوصی راه‌اندازی طرح‌های از این دست افزایش یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول