اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیرکل کمیته امداد اصفهان از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با حضور در دفتر استانی خبرگزاری فارس، ضمن بازدید از خبرگزاری با مدیر خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان، با علی صالحی مدیر دفتر خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با بیان این‌که فلسفه کمیته امداد در درجه اول رفع محدودیت‌های اورژانسی و کمک‌های فوری و حیاتی است، اظهار داشت: عرصه‌های خدمتی امداد امروز بسیار گسترش پیدا کرده است و به خاطر کارآمدی امداد دولت‌ها وظایفی را به عهده آن گذاشتند.

زارع با بیان این‌که کمیته امداد یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها در حوزه اشتغال است و سهم عمده‌ای را در تولید اشتغال در کشور ایفا می‌کند، افزود: در سال گذشته کمیته امداد بیش از ۴۰ درصد از اشتغال کشور را در حوزه مشاغل خانگی و خرد ایجاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تأکید بر این‌که رویکرد کمیته امداد در تعامل با محرومان ضمن حفظ کرامت و شأن آن‌ها، توانمندسازی و خارج کردن از چرخه حمایتی است، گفت: کمیته امداد خدماتی مانند بسته‌های حمایتی و درمانی، وام، تسهیلات اشتغال، خدمات فرهنگی و آموزشی و تحصیلی به مددجویان خود ارائه می‌دهد.

 

منشأ فقر نداشتن یک سیستم جامع حمایت‌های اجتماعی است

وی با اشاره به این‌که تولید فقر خارج از گردونه کمیته امداد انجام می‌شود، بیان کرد: منشأ فقر رکود، تورم، مشکلات اقتصادی، تحریم و نداشتن یک سیستم جامع حمایت‌های اجتماعی است، به این دلیل که یک نظام حمایتی جامع دولتی وجود ندارد، کسانی که دچار مشکل می‌شوند، تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

زارع با بیان این‌که در سال گذشته در استان اصفهان ۹ هزار شغل ایجاد و در این راستا ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کردیم، تصریح کرد: شغلی که کمیته امداد ایجاد می‌کند با بعضی از دستگاه‌ها متفاوت است، ما سعی می‌کنیم به خانواده‌ها مشاوره دهیم و تا ۵ سال بر طرح ایجاد شده، نظارت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان این‌که در بحث‌های فرهنگی دغدغه‌های مهمی داریم و سعی می‌کنیم از نخبه‌های فرهنگی، علمی و ورزشی حمایت ویژه کنیم، گفت: بیش از ۱۵۰ حافظ قرآن، ۱۸ هزار دانش‌آموز و ۴ هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند.

وی با بیان این‌که درصدی از مسؤولان در سطوح مختلف نظام از خانوده تحت حمایت کمیته امداد بودند، خاطرنشان کرد: در کمتر نظامی این امکان فراهم است که برای اقشار پایین جامعه زمینه رشد فراهم شود، امداد در عین حفاظت و کرامت شأن خانواده‌ها را حفظ می‌کند.

 

۵۰ درصد از منابع کمیته امداد کمک‌های مردمی است

زارع با تأکید بر این‌که حاکمیت و دولت باید سهم خود را نسبت به فقرا ادا کنند، افزود: ۵۰ درصد از منابع کمیته امداد کمک‌های مردمی است، اعتماد خوبی به مجموعه کمیته امداد است، در فضایی که امداد به عنوان نهادی وابسته به رهبری این خدمات را ارائه می دهد نظام‌های معاند هدفمند امداد را تخریب می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تأکید بر این‌که یک ریال از کمک‌های مردمی از استان خارج نمی‌شود و به هیچ عنوان صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود، اضافه کرد: صددرصد کمک‌ها به دست مردم بر اساس نیت بانیان و خیران می‌رسد.

وی با بیان این‌که کمیته امداد اصفهان به ۱۱۵ هزار خانواده بالغ بر ۲۱۰ هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند، بیان کرد: نزدیک ۱۰۰ هزار نفر در طول سال از خدمات امداد به صورت مقطعی استفاده می‌کنند.

زارع با اشاره به طرح اکرام ایتام محسنین گفت: کمک‌های مردمی بدون واسطه و به صورت مستقیم به حساب ایتام در کارتی که برای آن‌ها پیش بینی شده، واریز می‌شود و فقط برای ایجاد تعادل و توازن در کمک‌های واریزی بر آن نظارت می‌کنیم، بالغ بر ۸۰ هزار نفر حامی داریم که از ۲۳ هزار نفر یتیم حمایت می‌کنند.

 

توزیع ۱۱۰ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان

زارع با اشاره به این‌که چندین نهاد نظارتی بر کمیته امداد نظارت می‌کنند و امداد یکی از سالم‌ترین دستگاه‌ها است که با امانت کمک‌ها را به دست اهل آن می‌رساند، گفت: امسال در همایش همدلی دستگاه‌ها و مردم به میدان آمدند و کمیته امداد تحت عنوان اطعام مهدوی این کار را انجام داد و بالغ بر ۴۸۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۱۰ هزار بسته غذایی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی در عید قربان عنوان کرد: مراکز نیکوکاری را در محلات با محوریت مساجد ایجاد کردیم، مراکز نیکوکاری با نظارت و راهبری این نهاد نقش مهمی در ارائه خدمات به نیازمندان و تعامل با خیران و نیکوکاران دارند، بالغ بر ۲۷۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان ایجاد کرده‌ایم و به هر شخص نیازمندی بر اساس تشخیص هیأت امنا کمک می‌شود.

وی با بیان این‌که مرحله دوم ایران همدل را با عنوان «اطعام حسینی و احسان حسینی» کلید زده‌ایم، گفت: در این طرح از ظرفیت ماه محرم و صفر و نذورات و هیأت‌های مذهبی استفاده می‌کنیم و کمک‌ها را به سمت محرومان سوق می‌دهیم در این راستا تعاملاتی را با شورای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده‌ایم.

 

زارع با اشاره به این‌که هیأت‌ها می‌توانند با لگو و اسم خودشان کمک‌هایشان را سمت نیازمندان سوق دهند، بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای سهیم شدن در این طرح کمک‌های خود را به شماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نام کمیته امداد و شماره گیری کد #۱*۰۳۱*۸۸۷۷* واریز کنند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان این‌که کمیته امداد در عرصه دانش بنیان در حال سرمایه‌گذاری برای مددجویانش است، خاطرنشان کرد: امداد بر پایه شرایط و دانش و نیاز روز پیش می‌رود.

اگر خدمات امداد نبود وضعیت امنیت اجتماعی بسیار آسیب‌پذیر بود

وی با بیان این‌که در بحث اشتغال طرح‌های به روزی داریم، گفت: سعی می‌کنیم یک زنجیره شغلی در اشتغال ایجاد کنیم، کارفرمایی که مددجوی ما را به کار بگیرد تا دو سال بیمه آن را می‌پردازیم یا به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام می‌دهیم.

زارع با بیان این‌که نقش امداد در امنیت اجتماعی بسیار مهم است و اگر خدمات امداد نبود وضعیت امنیت اجتماعی بسیار آسیب‌پذیر بود، عنوان کرد: امسال طرح ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن و کمک‌های بلاعوض با همکاری گروه‌های جهادی در سطح استان اصفهان اجرایی می‌شود.

تلاش کرده‌ایم نخست مطالبات مردم و سپس دستاوردها را دنبال کنیم

در ادامه علی صالحی، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در اصفهان ضمن تأکید بر دیدگاه‌های رسانه‌ای کمیته امداد اصفهان و اشاره به لزوم اتخاذ رویکردهای جدید در حوزه رسانه و فضای مجازی گفت: ارتباط و استفاده موثر از رسانه بسیار کارآمد است، همان اندازه که کار امداد بزرگ و خدمات‌تان ارزشمند است، پیوست رسانه‌ای آن ده‌ها برابر اهمیت بیشتری به خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون نفر در استان اصفهان مخاطب بازتاب رسانه‌ای اقدامات کمیته امداد هستند و برای ارتقای سرمایه اجتماعی اهمیت به پیوست رسانه اقدامات بسیار مهم است، افزود: در سال‌های اخیر که وارد جنگ ادراکی و شناختی شدیم، خبرگزاری فارس مأموریت جدی در این زمینه دارد و به صورت جدی به اقدامات ارتقادهنده سرمایه اجتماعی می‌پردازیم.

صالحی با بیان این‌که برخی از رسانه‌ها صرفا ذره‌بین را روی کاستی‌ها انداخته‌اند و کارهای خوب مورد غفلت واقع شده است، بیان کرد: سامانه فارس من را در خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده و در آن مطالبات مردم ثبت می‌شود؛ تاکنون ۲ میلیون و ۸۷ هزار نفر عضو باشگاه فارس من شدند، در استان اصفهان ۳۳۰ سوژه و ۳۵ هزار حامی و در کل کشور بیش از ۱۹ هزار سوژه مردمی در این سامانه ثبت شده است.

 

مدیر دفتر خبرگزاری فارس اصفهان با اشاره به رونمایی از رسانه تعاملی و سامانه «سوت‌زنی»  خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم نخست مطالبات مردم و پیگیری نواقص را دنبال کنیم به طوری که شاید اولین رسانه‌ای بودیم که به واسطه سامانه «فارس من» مستقیماً وارد حوزه پیگیری مطالبات مردم از نهادهای مختلف شدیم؛ در عین حال توجه به دستاوردها و نگاه بر مبنای عدالت رسانه‌ای برای دیده شدن تلاش‌های سازنده افراد و نهادها را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول