اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

رئیس سازمان جهانی بهداشت: شاید همه‌گیری کرونا کمتر از دو سال طول بکشد

رئیس سازمان بهداشت جهانی امیدوار است که همه گیری ویروس کرونا کمتر از دو سال طول بکشد.

رئیس سازمان  جهانی بهداشت: شاید همه‌گیری کرونا کمتر از دو سال طول بکشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رئیس سازمان بهداشت جهانی امیدوار است که همه گیری ویروس کرونا کمتر از دو سال طول بکشد.

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود گفت:‌ سازمان جهانی بهداشت امیدوار است که همه گیری ویروس کرونا کوتاه‌تر از آنفولانزای اسپانیا در سال ۱۹۱۸ باشد و کمتر از دو سال طول بکشد.

وی در یک نشست خبری در ژنو، سوئیس، گفت: در شرایط ما اکنون ویروس شانس بیشتری برای انتشار دارد، به این دلیل که قوانین قرنطینه در بسیاری از کشورها برداشته شده و ارتباطات افراد به حالت عادی بازگشته است.

ادهانوم افزود: اما در عین حال ما فناوری‌ها و دانش را برای جلوگیری و متوقف کردن آن را داریم؛ درنهایت ما امیدواریم که این همه گیری در کمتر از دو سال به پایان برسد.

وی خواستار وحدت ملی و همبستگی جهانی شد و خاطرنشان کرد:‌ بسیار مهم است که حداکثر استفاده از ابزارهای موجود وجود داشته باشد و امیدواریم که بتوانیم ابزارهای اضافی مانند واکسن را نیز داشته باشیم.

براساس داده‌های موجود، تاکنون حدود ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بالغ بر ۷۹۴ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول