اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ظرفیت ۲۷۰۰ نفری مراکز علمی کاربردی سمنان برای پذیرش دانشجو

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از ظرفیت دو هزار و ۷۰۰ نفری مراکز علمی کاربردی این استان برای پذیرش دانشجو در مهرماه امسال خبر داد.

ظرفیت ۲۷۰۰ نفری مراکز علمی کاربردی سمنان برای پذیرش دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدتقی قربانیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان سمنان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از امروز آغاز می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان از چهارم تا یازدهم شهریورماه در مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای و از یازدهم تا هفدهم شهریورماه در مقطع کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری با سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو دارد. 

او با بیان اینکه امسال در کل مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور دانشجویان در ۸۳۰ کد رشته محل پذیرش می‌شوند، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال تحصیلی آینده، ۳۴۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان برای مهرماه امسال در ۸۹ کد رشته محل دانشجو پذیرش می‌شود، گفت: از این تعداد، ۵۶ کد رشته محل در مقطع کاردانی و ۳۲ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارائه خواهد شد.

قربانیان بیان کرد: در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و هنری و . . . رشته‌هایی پذیرای دانشجویان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان سمنان دو هزار و ۷۰۰ نفر است، گفت: هم‌اکنون نیز دو هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز علمی کاربردی این استان مشغول به تحصیل هستند و البته ظرفیت خالی قابل‌توجهی وجود دارد که باید پر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در پنج کد رشته محل جدید در استان سمنان از مهرماه دانشجو می‌پذیرد، گفت: این پذیرش‌ها در مقطع کاردانی خواهد بود.

قربانیان بیان کرد: تاکنون ۱۳ مرکز علمی کاربردی در استان سمنان مشغول به فعالیت بودند که دو مرکز غیرفعال شده‌اند و برای سال تحصیلی آینده ۱۱ مرکز به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

او با بیان اینکه ۹ مرکز علمی کاربردی استان سمنان امسال ارزیابی شده‌اند، گفت: از این تعداد، هفت مرکز در سطح دو و دو مرکز در سطح سه قرار گرفته‌اند و استان سمنان از نظر کیفیت و جایگاه آموزشی در سطح بالایی به نسبت کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با اشاره به اینکه خودارزیابی و سنجش سطح مراکز علمی کاربردی بر اساس شاخص‌های مدون یکی از برنامه‌های مهمی است که در این دانشگاه اجرایی می‌شود، گفت: مرکز علمی کاربردی که در سطح یک در کشور فعالیت داشته باشد، وجود ندارد و با توجه به پیشرفته بودن شاخص‌ها باید در این حوزه کارهای جدی‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول