اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید و پخش 31 هزار ساعت برنامه در صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی/ساخت فصل دوم سریال جلال

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، گفت: صدا و سیمای استان از نظر تعداد فرستنده، تعهد تولید و پخش جزو سه مرکز مهم کشور است و با داشتن 11 فرستنده پرقدرت رادیویی و تلویزیونی و 446 ایستگاه کم قدرت در سطح استان ، سالانه 31 هزار و 390 ساعت برنامه تولید و پخش می‌کند.

تولید و پخش 31 هزار ساعت برنامه در  صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی/ساخت فصل دوم سریال جلال

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی صفری امروز در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با مدیران شبکه سهند با بیان اینکه این نشست در دو سال گذشته یکی از پربارترین جلسات اتاق فکر و کارگروه مشورتی صدا و سیما بوده که تمام موضوعات مربوط به مرکز استان و شهرستان‌ها در آن مطرح شده است، اظهار داشت: عصر امروز، عصر جنگ رسانه و جنگ روایت است که فارغ از حق و ناحق بودن، رسانه‌های مختلف به دنبال ارائه روایت خود به‌صورت پیشتازانه عامه‌پسند و حرفه‌ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دشمن سعی می‌کند با جنگ هیبریدی، شناختی و رسانه‌ای روایت مطلوب خود را ارائه نماید که اثرات درازمدت و جدی دارد، افزود: ناامید کردن مردم، القاء ناکارآمدی نظام و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت از جمله اهداف رسانه‌های معاند است، از این‌رو نقش رسانه ملی در این میان به عنوان قرارگاه مقابله با جنگ نرم بسیار اساسی و راهبردی است و این امر درباره مراکزی چون صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با توجه به رقابت این مرکز با شبکه‌های معاند و نیز شبکه‌های کشورهای همجوار دو چندان است و از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی، تبیین بیانیه گام دوم و تهیه و اعمال پیوست رسانه‌ای در تمام برنامه‌ها مبتنی بر این بیانیه، تحقق شعار جهش تولید، نگاه فراگیر استانی و توسعه استان، پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مردم و طرح آنها، کنشگری فعال درباره موضوعات مهم استان، افزایش حضور در شبکه‌های سراسری، حضور در فضای مجازی، همکاری با دستگاه‌های اجرایی و امید آفرینی را از مهم‌ترین رویکردهای این مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد فرستنده، تعهد تولید و پخش جزو سه مرکز مهم کشور است و با داشتن 11 فرستنده پرقدرت رادیویی و تلویزیونی و 446 ایستگاه کم قدرت در سطح استان، سالانه 31 هزار و 390 ساعت برنامه تولید و پخش می‌کند.

صفری در ادامه به نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان اشاره و یادآور شد: از نظر میزان مخاطب روند روبه رشدی داریم؛ از 55 درصد مخاطب به 71.7 درصد در بهار 99 رسیده‌ایم و در رادیو نیز الان 31 درصد مخاطب داریم و بخش خبری 23 سیما 95.6 درصد مخاطب دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در ادامه به تشریح عملکرد صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف پرداخت و ادامه داد: درباره زلزله میانه و سراب بیش از 6 هزار دقیقه، درباره سردار سلیمانی و تشییع ایشان بیش از 11 هزار دقیقه و درباره مقابله با ویروس کرونا بیش از 665 ساعت برنامه تولید و پخش کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سریال جلال 1 از جمله تولیدات فاخر این مرکز بود که در سال 98 از شبکه یک سیما ، شبکه شما و بین‌المللی جام جم پخش شد و هم اکنون نیز فصل دوم این سریال را در دست تولید داریم و در آن نقش استان و تبریز در تحولات انقلاب اسلامی و سال‌های اولیه دفاع مقدس با محوریت شخصیت‌هایی چون شهید مدنی، شهید قاضی‌طباطبایی و شهید تجلایی بازنمایی می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در ادامه به حضور پررنگ شهرستان‌ها در رادیو و تلویزیون پرداخت که بر اساس آمار و ارقام در دو سال گذشته حضور صدا و سیما در شهرستان‌های استان سه برابر شده است و بخش شهروند خبرنگار ارتباط بی‌واسطه صدا و سیما با مردم و شهرستان‌هاست.

صفری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به امکانات و تجهیزات فرسوده فنی موجود مرکز در مقابل سایر مراکز استان خاطرنشان کرد: امکانات فنی مرکز واقعاً جوابگوی پوشش تمام برنامه‌های استانی و شهرستانی نیست و برای تامین، تجهیز و به‌روزرسانی تجهیزات موجود نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت مجمع نمایندگان هستیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول