اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صدایی که مسؤولان استانی نشنیدند، رئیسی شنید/ ورود قاضی القضات به پرونده هزار کارگر اخراجی

رئیس قوه قضاییه بعد از شنیدن مطالبات کارگران اخراجی یک واحد تولیدی در شهرکرد، گفت: پیشنهاد می‌کنم بعدازظهر امروز که شورای اداری استان تشکیل می‌شود مشکلات و مطالبات این کارگران نیز در حضور نمایندگان‌شان مطرح شود.

صدایی که مسؤولان استانی نشنیدند، رئیسی شنید/ ورود قاضی القضات به پرونده هزار کارگر اخراجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در روستای شیخ‌شبان در دیدار با نمایندگان قریب به یک‌هزار کارگر اخراجی یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از شنیدن مطالبات‌شان، گفت: پیشنهاد می‌کنم بعدازظهر امروز که شورای اداری استان تشکیل می‌شود مشکلات و مطالبات این کارگران نیز با حضور نماینده آنان مطرح شود.

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد: طرح موضوع مشکلات کارگران در شورای اداری و در جمع مدیران استان کمک می‌‌کند راهکاری برای این مشکل پیدا کنیم.

ماجرای کارگران اخراجی چه بود؟

حدود یک هزار کارگر طی چند سال اخیر از یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری اخراج شدند و مدعی بودند برخی از مطالبات‌شان از جمله عدم پرداخت مزایای سختی کار و ماده 20 قانون کار در مورد آنان اجرا نشده است.

مطالبات حدود یک‌هزار کارگر اخراجی یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری سال‌هاست که مسکوت مانده است، چندی پیش با ورود معاونت مطالبه‌گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر، خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری با طرح  این موضوع برای اولین بار، پیگیری مطالبات آنان را از نهادهای ذی‌ربط خواستار شدند. (مشروح کامل گزارش)

در واکنش به اولین گزارش منتشر شده، جلسه‌ای با حضور خبرنگار مربوطه، نماینده کارگران و مدیرکل اداره کار استان برگزار شد که طی آن جلسه کم‌کاری و کوتاهی مدیران مربوطه در پیگیری مطالبات کارگران در برخی از حوزه‌ها اثبات شد. (روایت کامل این جلسه را اینجا بخوانید)

بعد از انتشار جزییات خبر دیدار مدیرکل اداره کار با خبرنگار فارس، مدیرکل اداره کار در توجیه اظهاراتش در آن جلسه، یک نشست خبری طراحی کرد و در حضور تعدادی از رسانه‌های استان اظهارت جدیدی را مطرح کرد که موجب واکنش مجدد کارگران شد. (جزییات بیشتر)

بعد از انتشار اخبار مربوط به این موضوع جلسات متعددی از جمله نشست خبری ویژه کارگران برای بیان مطالباتشان مطرح شد. (جزییات نشست خبری کارگران با خبرنگاران)

 و نهایتا صبح امروز نمایندگان کارگران اخراجی موفق شدند مطالبات خود از رئیس دستگاه قضا را طرح و برای حل مشکل درخواست کمک کردند.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول