اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش‌ قیمت نهاده‌های کشاورزی تهدیدی برای امنیت غذایی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: افزایش‌های بیش از اندازه قیمت نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود، سم و بذر تهدیدی برای امنیت غذایی و همچنین تولید کشور است.

افزایش‌ قیمت نهاده‌های کشاورزی  تهدیدی برای امنیت غذایی است

نادر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه خبری که باعث نگرانی شدید کشاورزان در آستانه کشت پائیزه شده، افزایش ناگهانی و چندین برابری قیمت کود شیمیائی است که در صورت وقوع به کشاورزی کشور ضربه خواهد زد.

وی افزود: در حالی که کود اوره را در داخل تولید می‌کنیم و میزان تولید مناسبی داریم به طوری که از ۳ میلیون تن کود مورد نیاز اوره ۲.۴ میلیون تن در داخل کشور تولید می‌شود اما متاسفانه کشاورزان از توزیع و سهمیه بندی آن گلایه دارند. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: افزایش شدید قیمت کود شیمیائی در سال جهش تولید امری پسندیده نیست و کشاورزی ما را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و انتظار داریم مسوولان وزارت کشاورزی و نمایندگان مجلس به این موضوع ورود کنند.

مقدسی تصریح کرد: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید به خصوص بخش کشاورزی که با امنیت غذائی کشور گره خورده است و همچنین تجربیات سایر کشورهای موفق در خصوص حمایت از کشاورزی، دولت ما مسیر غلطی را در حوزه کشاورزی طی کرده و می‌کند و با برداشتن حمایت‌های یارانه‌ای از بخش کشاورزی در حالی نابودی آن است.

وی تاکید کرد: افزایش‌های بیش از اندازه قیمت نهاده‌های کشاوری از قبیل کود، سم و بذر تهدیدی برای امنیت غذایی و همچنین تولید  کشور است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری استان و کاهش 1.9 درصدی آن نسبت به سال گذشته گفت: نرخ بیکاری در استان مرکزی در بهار سال ۹۹ طبق آمار اعلامی مرکز آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱.۹ درصدی داشته و به ۶.۵ درصد رسیده است در حالی که این میزان کاهش بیکاری ناشی از ایجاد فرصت‌های شغلی نیست بلکه ناشی از کاهش نرخ مشارکت اقتصادی و خروج بیکاران از صف جویندگان کار است.

مقدسی افزود: در استان مرکزی نرخ مشارکت اقتصادی در بهار سال ۹۹ به ۳۵.۸ رسیده در حالی که این نرخ در بهار سال گذشته ۳۷.۵ بوده است یعنی نرخ مشارکت اقتصادی در استان مرکزی کاهش یافته و باعث کاهش نرخ بیکاری استان شده است در حالی که کاهش بیکاری واقعی باید ناشی از سرمایه‌گذاری جدید باشد و این سرمایه‌گذاری  به رشد تولید ناخالص استان منجر شود و در نهایت از دل این مسیر شغل جدید و پایدار ایجاد شود.

وی با محکوم کردن اقدام ناشایست نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) گفت: این قبیل توهین‌ها به ساحت مقدس خاتم انبیاء(ص) در حالی صورت می‌گیرد که پیامبر اسلام پیامبر رحمت و مهربانی و عدالت است و لذا همه آزادیخواهان جهان و همه ادیان ابراهیمی می‌بایست نسبت به محکوم کردن این اقدام گستاخانه اقدام کنند تا بار دیگر شاهد این اقدامات نباشیم و امت اسلامی باید وحدت خود را حول محور پیامبر اسلام به نمایش بگذارند و البته از مسئولان به خصوص وزارت خارجه انتظار داریم در این خصوص اقدام لازم بین المللی را انجام دهد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی بار دیگر بر وحدت نیروهای انقلابی استان مرکزی تاکید و اظهار کرد: نیروهای انقلابی و ارزشی استان مرکزی که توانستند در انتخابات مجلس وحدت خود را به نمایش بگذارند و اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس را بدست آورند می‌بایست این وحدت بوجود آمده را حفظ کنند و ضمن احترام به سلایق یکدیگر، یک مسیر واحدی را طی کنند.

مقدسی وجود اختلاف نظر را در کار سیاسی امری طبیعی دانست و گفت:مهم این است که اجازه ندهیم این اختلاف به نقطه ضعف ما تبدیل شود و رقبا از آن نهایت بهره را ببرند و همچنین این اختلاف سلیقه به رویگردانی مردم و انزوای جریان انقلابی منجر نگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول