اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اقدامات پیشگیرانه می‌تواند شاخص 10 جرم اول کشور را کاهش دهد

پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با اشاره به 10 جرم اول کشور گفت: بیشتر این جرایم همچون ضرب و جرح، تهدید، توهین، تخریب و.. ریشه در عدم کنترل خشم افراد دارد و بیانگر این است که با کار فرهنگی، آموزش تاب آوری و اجرای دقیق برنامه کنترل و کاهش خشونت، می‌توان از وقوع این جرایم پیشگیری کرد.

اقدامات پیشگیرانه می‌تواند شاخص 10 جرم اول کشور را کاهش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، جعفرداراب خانی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، پیش از ظهر امروز در آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز و شهرداری و شورای اسلامی شهرهای نظرآباد و تنکمان که در سالن جلسات مجموعه مدیریت شهری برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه با هدف گسترش فرهنگ پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی، ارتقاء آگاهی و اطلاعات قضایی مردم و هم افزایی در تحقق اهداف پیشگیرانه منعقد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم، افزود: هر چند که مقابله و برخورد قضایی با جرایم، جزو وظایف دستگاه قضایی است ولی آنچه که روشن است مجازات ها اثربخشی لازم را ندارند و باید اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از همکاری و همفکری مسؤولان و اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نظرآباد تصریح کرد: در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر علمی بودن پیشگیری از وقوع جرم و لزوم مشورت و همکاری با کارشناسان و صاحب نظران برای شناسایی عوامل جرم و آسیب‌های ناشی از آن و ضرورت تعامل دوجانبه بین دستگاه‌های مسؤول و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، این تفاهم نامه منعقد می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری البرز با تأکید بر اهمیت ارتقاء آگاهی‌های عمومی شهروندان گفت: بسیاری از جرایم به دلیل عدم آگاهی مردم به قوانین اتفاق می‌افتد و کلیه دستگاه‌ها وظیفه دارند که با اطلاع رسانی دقیق، نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.

معاون نظارت بر زندان‌های دادگستری البرز با اشاره به 10 جرم اول کشور و استان البرز افزود: بیشتر این جرایم همچون ضرب و جرح، تهدید، توهین، تخریب و.. ریشه در عدم کنترل خشم افراد دارد و بیانگر این است که با کار فرهنگی، آموزش تاب آوری و اجرای دقیق برنامه کنترل و کاهش خشونت، می‌توان از وقوع این جرایم پیشگیری کرد.

دبیر شورای معاونین دادگستری استان البرز در ادامه بر نقش و تأثیر آموزه های دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی تأکید و انعقاد تفاهم نامه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای نظرآباد و تنکمان را گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه عنوان کرد. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول