اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ایران و قرقیزستان بر اجرای توافقات اقتصادی و تجاری

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با وزیر حمل‌ونقل و راه‌های قرقیزستان و مسئول کمیسیون مشترک دیدار کرد.

تأکید مقامات ایران و قرقیزستان بر اجرای توافقات اقتصادی و تجاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با «بیشینف» وزیر حمل‌ونقل و راه‌های قرقیزستان و مسئول کمیسیون مشترک دیدار کرد.

در این ملاقات آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه و روند اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور و اراده مقامات عالی دو کشور بر گسترش مناسبات به ویژه در حوزه اقتصادی، کمیسیون مشترک اقتصادی را بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور دانست و بر لزوم تشکیل کمیته مشترک پیگیری جهت اجرایی شدن توافقات صورت گرفته تاکید نمود.

وی همچنین ضمن اشاره به موافقت‌نامه تجاری امضا شده با اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تاثیرات مثبت آن بر مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه در 9 ماه گذشته گفت: علی رغم تاثیرات منفی کرونا بر مبادلات تجاری، برگزاری چند ویدیو کنفرانس ، ارسال 2 محموله کمک‌های انسان دوستانه ایران به قرقیزستان و انجام مذاکرات میان بخش‌های خصوصی دو کشور برای صادرات دارو به قرقیزستان از اقدامات قابل توجه در مناسبات دوجانبه طی 6 ماه گذشته بوده است.
وزیر حمل و نقل قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از کمک‌های انسان دوستانه ایران به قرقیزستان و همچنین کمک جمهوری اسلامی ایران در حل مشکل رانندگان قرقیزی در خاک ایران توافقات بدست آمده در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در دسامبر سال گذشته میلادی را مثبت ارزیابی نمود و ضمن اظهار تاسف از تاثیرات منفی کرونا بر حوزه حمل‌ونقل و اینکه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله قرقیزستان از بسته شدن مسیرهای حمل و نقل متضرر شدند، به تلاش‌های این کشور برای حل مشکلات بوجود آمده و ایجاد تحرک در حمل‌ونقل میان کشورهای منطقه از طریق ایجاد مسیرهای جدید اشاره کرد.

وی همچنین ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور را بسیار بالا دانست و بر لزوم اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید نمود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول