اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارجاع دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی غیر از شاد تخلف است/ حراست آموزش و پرورش ورود کند

استاندار سمنان گفت: ارجاع دانش‌آموزان از سوی معلمان به شبکه‌های اجتماعی غیر از «شاد» تخلف است و حراست آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کند.

ارجاع دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی غیر از شاد تخلف است/ حراست آموزش و پرورش ورود کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، با بیان اینکه مبنا و چراغ راه ما در مسیر مقابله با بیماری کرونا، تصمیمات، نظرات و فتوای مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید است که صراحتاً در خصوص مراسم عزاداری و مراسم اربعین اعلام نظر داشتند، بیان کرد: مردم باید بدانند که تشدید اجتماعات یکی از عوامل اصلی افزایش ابتلا به بیماری و تسریع روند سرایت ویروس در جامعه است.

او گفت: ما نیز باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به همنوعان خود، تابع نظرات راهگشای مقام معظم رهبری باشیم.

استاندار سمنان افزود: خانواده‌ها اساس مبارزه و مقابله با بیماری کرونا را بر رعایت تمام جوانب بهداشتی قرار دهند؛ چراکه ویروس کرونا بسیار هوشمند بوده و با کوتاه‌ترین غفلت، سلامت هم‌وطنان و همشهریان را نشانه خواهد رفت.

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک، تنظیم مناسبات اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت ویژه در دستور کار خانواده‌ها و هم‌استانی‌ها باشد، خاطرنشان کرد: امروز کادر درمانی ما اشراف بسیار مطلوبی به این بیماری پیدا کرده‌اند و به همین واسطه، شاهدیم که نرخ مرگ‌ومیر بیماری کرونا در استان کمتر از ۶ درصد است؛ در صورتی که در ابتدای کار بیش از ۱۰ درصد بود و باید تلاش کنیم تا این روند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تثبیت شود.

آشناگر گفت: استان سمنان محل تردد بسیاری از مسافران از معابر و راه‌های ارتباطی بوده و همین مهم میزان سرایت ویروس را افزایش داده است.

او گفت: به دلیل اقدامات انجام‌شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیب بسیار کندی به سمت کاهش ابتلا به بیماری در استان به وجود آمده که امیدواریم در صورت رعایت بهتر موارد بهداشتی، به شرایط تثبیت‌شده گذشته بازگردیم.

نگاه دولت تعادلی بوده است

استاندار سمنان شروع فصل سرما و افزایش میزان سرایت آنفلوآنزا را عامل افزایش نگرانی‌ها در حوزه مقابله با کرونا دانست و گفت: بازنگری در اقداماتی که تا حال انجام‌شده همراه با تبلیغ، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت موارد و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این راه کمک‌حال دولت و کادر درمانی باشیم.

آشناگر از کادر درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود به‌واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی و دلسوزانه با خطرپذیری بالا و همراه با اخلاص، تقدیر و اظهار کرد: از نماینده ولی‌فقیه در استان، روحانیان، هیأت‌های مذهبی، فرمانداران، بخشداران و دست‌اندرکاران به‌واسطه تلاش برای سرایت حداقلی بیماری کرونا در استان و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های برگزاری مراسم عزاداری، تقدیر دارم و این همکاری و همراهی در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: نگاه دولت تا امروز در بحث کرونا، نگاه تعادلی بوده است و بحث شرایط و مسائل اقتصادی و روزمره جامعه را در کنار توجه و مدیریت مقابله با امر بیماری به‌صورت هم‌زمان پیش گرفته است.

افزایش نرخ مرگ‌ومیر به‌واسطه سالمندان و بیماری‌های مزمن

استاندار سمنان با بیان اینکه بیمارستان‌های تحت مدیریت تأمین اجتماعی نیز موظف به همکاری همه‌جانبه در امر مقابله با بیماری کرونا هستند، گفت: با وجود اینکه دشمنان نظام و کشور مشکلاتی را برای دریافت واکسن آنفولانزا ایجاد کردند؛ اما نیاز است تا با تلاش ویژه، این مهم صورت گیرد و تأمین شود.

آشناگر با انتقاد از اینکه افزایش نرخ مرگ‌ومیر به‌واسطه سالمندان و وجود بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای در این قشر است، گفت: این مطلب به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است تا خانه‌های سالمندان در راستای مراقبت از این افراد و همچنین بیماریابی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و سرویس‌های لازم در خصوص موارد بهداشتی به این عزیزان ارائه شود؛ چراکه ما در مقابل جان و سلامت این افراد مسؤول هستیم.

او با تأکید بر اینکه فرهنگ سپاس‌گزاری جمعی و عمومی از سوی مردم و تشکل‌ها نسبت به کادر درمانی برای از بین بردن خستگی و رنج‌ها و همچنین ایجاد انگیزه و روحیه جدید باید شکل گیرد، گفت: کادر درمانی، امروز نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد.

ناگریزیم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم

استاندار سمنان گفت: عدم رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی و نزدن ماسک از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، صنوف، صاحبان مغازه‌ها، فعالان در مجتمع‌های تجاری، نیروهای راهنمایی و رانندگی، انتظامی و ... تخلف است و بار سنگینی را با افزایش ابتلا به بیماری به دوش کادر درمانی وارد می‌کند.

آشناگر با بیان اینکه ناگریزیم با هماهنگی با برخی از وزرا محدودیت‌هایی را اعمال کنیم، گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به‌صورت مستمر در سطح استان بررسی و تحت نظارت قرار گرفته و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی تعطیل شوند.

ارجاع دانش‌آموز به غیر از شبکه شاد تخلف است

استاندار سمنان گفت: با بازگشایی مدارس، نیاز داریم تا آموزش و پرورش تمام سرویس‌های لازم برای ارائه خدمات آموزشی را با ظرفیت و شرایط خانواده‌ها و به‌منظور پیشبرد بهتر آموزش در کنار دانش‌آموزان همسان‌سازی کند.

آشناگر گفت: خدمات آموزشی غیرحضوری نباید بر اساس نظرات شخصی و سلایق معلمان و امکانات موجود و در اختیار آنها، تعیین و به خانواده‌ها تحمیل شود و حراست آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی در این امر و کنترل موارد ورود کند.

وی تأکید کرد: دانش‌آموز باید در شرایطی قرار گیرد که با آرامش خود را آماده دریافت خدمات به‌صورت غیرحضوری کرده و آموزش و پرورش نیز در این خصوص و به‌منظور فراهم‌سازی شرایط، باید به‌صورت جدی و فعال ورود کند.

آشناگر با بیان اینکه راحت‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین روش چه به‌صورت حضوری و چه غیرحضوری برای دریافت آموزش‌ها برای دانش‌آموزان باید در دسترس باشد، گفت: نیاز است تا خیران در بحث آموزش فعال‌تر شده و بخشی از کمک‌های مؤمنانه را به بحث تأمین خدمات سخت‌افزاری دریافت آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان اختصاص دهند.

استاندار سمنان بیان کرد: ارجاع دانش‌آموزان توسط برخی از معلمان به شبکه‌های اجتماعی غیر از شبکه شاد و عدم استفاده از این شبکه ملی، امری غیرقابل قبول است و آموزش و پرورش باید در خصوص شکایت و گله‌مندی مردم پاسخگو باشد و مشکلات را برطرف کند.

اختصاص بخش بستری ویژه کودکان

استاندار سمنان اضافه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان نیاز است تا در صورت ادامه‌دار بودن روند فعلی و همچنین افزایش ابتلا به بیماری کرونا، تمهیدات لازم به‌منظور اختصاص یک مرکز درمانی ویژه کرونا و همچنین بخش بستری ویژه کودکان را بیندیشد.

آشناگر با بیان اینکه حضور مدیران در جلسات غیرضروری اتلاف وقت خدمت است، افزود: مدیران استان باید شخصاً در جلسات به ریاست استاندار سمنان شرکت کرده و عدم حضور در این‌گونه جلسات به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی گفت: نسبت به تکالیفی که ادارات داشته و در انجام آن کوتاهی می‌کنند، به‌عنوان استنکاف از ارائه خدمات و وظایف اداری، به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی طرح دعوی خواهیم کرد.

راه‌اندازی کارناوال همراهی پذیرفته نیست

استاندار سمنان اظهار کرد: راه‌اندازی کارناوال همراهی به‌واسطه سفر مسؤول و مقام کشوری به استان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید کنترل و جلوگیری شود و در صورت عدم رعایت، به‌صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد.

آشناگر بیان کرد: سفرهای شهرستانی توسط رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به‌منظور افزایش اعتمادبه‌نفس کادر درمان و پیگیری مسائل و گره‌گشایی موارد در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: تلاش مدیر استانی نباید برای رضایت فردی خاص و شرکت در جلسات غیرضروری به‌منظور حفظ بقای خود باشد و مدیران تا زمانی که در مسند و مسؤولیت قرار دارند، باید تلاش داشته باشند تا وقت خود را در خدمت به مردم و کسب رضایتمندی عمومی جامعه صرف کنند.

اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا در حال انجام است

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم گفت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام و رعایت موارد و مسائل بهداشتی، شاهد پایان بیماری کرونا و شیوع ویروس در استان و کشور باشیم.

او گفت: بر اساس آخرین وضعیت سیر صعودی بیماری و ابتلا در کشور، تصمیمات جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: پیرو جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا نیز به‌منظور بررسی آخرین وضع شیوع کرونا و اتخاذ تصمیمات جدید امروز برگزار شد.

رئیسیان ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی در خصوص مقابله با بیماری و شیوع کرونا ویروس در استان در حال انجام است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول