اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

سهم آموزش حضوری و مجازی در آموزش ترکیبی تعیین می شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اصول اساسی رویکرد فعلی آموزش عالی، تعیین میزان سهم آموزش حضوری و مجازی در آموزش ترکیبی است.

سهم آموزش حضوری و مجازی در آموزش ترکیبی تعیین می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اولین کنفرانس ملی آسیب‌ شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با محوریت "تجربیات و چالش‌های استقرار یادگیری الکترونیکی" با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش، با اشاره به رویکرد آموزش ترکیبی حضوری و مجازی در دانشگاه ها، گفت: یکی از اصول اساسی تعیین میزان سهم آموزش حضوری و مجازی در آموزش ترکیبی است.

وی گفت: ادامه آموزش های ترکیبی از سیاست های وزارت علوم حتی پس از دوران کرونا خواهد بود؛ اما مهم است که این هدف به چه صورت محقق می شود و در واقع وقتی از آموزش ترکیبی صحبت می کنیم منظور چه سهمی از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری است؟

*قوانین آموزش انعطاف‌پذیر شد

وی گفت: جایگزینی آموزش الکترونیکی و غیرحضوری، انعطاف‌پذیری در قوانین آموزش و واگذاری اختیارات به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که بتوانند تصمیم‌گیری محلی و دورن مؤسسه‌ای داشته باشند را در آموزش مجازی شاهد بودیم.
معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه افزود: راه‌اندازی وب سایت‌های تخصصی در دانشگاه‌ها که هدف‌شان ترویج آموزش بود و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور علی‌رغم محدودیت‌های بسیار شدید مالی در اواخر سال ۱۳۹۸ و سال ۱۳۹۹، تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رایگان کردن خدمات اینترنی و ارتقای کیفیت اینترنت با توجه به حجم فوق‌العاده کاربران در بازه‌ای کوتاه، نظارت و گردآوری اطلاعات در مورد روند اجرا و فرآیندهای آموزش الکترونیکی در کشور، حل مشکلات موردی دانشگاه‌ها و مؤسسات کم برخوردار و مطالعات نظری و پشتیبانی در ۵ ماه گذشته با تشکیل کارگروه مطالعه دوران کرونا و پساکرونا انجام شد.

*چالش‌های آموزش مجازی در ادامه راه

وی افزود: در ترم گذشته کاستی‌هایی در ارائه دروس و خدمات پشتیبانی در تعداد کمی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وجود داشت که امیدواریم در ترم جدید این کاستی‌ها کمتر باشد. آزمون‌های الکترونیکی و ارزیابی‌های الکترونیک که در ترم گذشته چالش جدی محسوب می‌شد و در این ترم باید به دستورالعمل‌ها توجه داشت و خطاها رو تقلیل داد.
وی گفت: بحث زیر ساخت‌های سخت افزاری و شبکه ملی اطلاعات و گردش اطلاعات که در ترم گذشته وضعیت قابل قبول بود ولی باید سعی کنیم در این مسیر از دیگر کشورهای جهان عقب نمانیم و نرم افزارها باید مرتب به‌روزرسانی شود.

* ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در حوزه آموزش الکترونیک

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در حوزه آموزش الکترونیک تصریح کرد: در این راستا بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را آغاز کردیم و با کمک انجمن یادگیری الکترونیک که یک انجمن علمی تخصصی است طرح این رتبه‌بندی را از سه ماه پیش انجام داده و هم‌اکنون این طرح نهایی شده که در چارچوب این طرح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور وارد یک حوزه رتبه بندی و ارزیابی عملکرد می‌شوند تا نقاط ضعف و قوت‌شان مشخص شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول