اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۲۰ درصدی شکایت مردم از اصناف سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۲۰ درصدی شکایت مردم از اصناف این استان در شش ماهه گذشته خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی شکایت مردم از اصناف سمنان

مهدی یحیایی امروز به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: در نیمه نخست امسال، در حدود یک هزار و ۵۷۰ مورد شکایت مردمی از اصناف در استان سمنان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از مجموع گزارش‌های دریافتی که توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته، ۷۰۸ مورد متخلف و منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده و ۷۸۶ مورد غیرمتخلف بوده و ۷۹ مورد نیز در دست بررسی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اصناف خبر داد و افزود: به‌منظور بهبود فرآیند خدمت‌رسانی مطلوب، فعالیت رسمی سامانه رسیدگی به شکایات سازمان‌های صنفی آغاز شده است.

یحیایی عنوان کرد: به جهت بررسی شکایات مرتبط با تشکل‌های صنفی، تسریع در رسیدگی به شکایات، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفه‌جوئی در هزینه‌های شاکی و متشاکی، سامانه رسیدگی به شکایت صنفی ایجاد شده است که از این طریق دسترسی ارسال شکایات در سامانه اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir فعال بوده و متقاضیان باید شکایت خود را در این سامانه ثبت و با درج مشخصات، از طریق شماره رهگیری مراحل رسیدگی به شکایت مطروحه را پیگیری کنند.

او یادآور شد: علاوه بر این، هم‌استانی‌ها می‌توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول