اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: باید برای فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل برای اقشار مختلف مردم، مسؤولان و کارکنان تلاش شود.

لزوم ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل در دنیای امروز یک نگاه جدید به تهدیدات حیات بشری و روشی به تناسب صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل بستری مهم و پراهمیت در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: پدافند غیرعامل می‌تواند به‌عنوان یک نیاز ضروری و یک مقوله مستمر و دائمی و بنا بر تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهوری و دولت موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی، ارتقای ملی و تسهیل‌کننده مدیریت بحران در بخش‌های مختلف عمومی و اجرایی شود.

وی بیان کرد: هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۹ با شعار پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی فرصت مغتنمی است تا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی جهت فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان این رویکرد برای اقشار مختلف مردم، مسؤولان و کارکنان تلاش شود.

آشناگر گفت: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد آمادگی‌های بهتر با اجرای رزمایش‌های تخصصی، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت‌ها، توسعه شهری و روستایی و مراکز ثقل و سامانه‌های مهم اقتصادی استان سمنان می‌تواند گام‌های اساسی برای تحقق پدافند غیرعامل باشد.

استاندار سمنان یادآور شد: ضمن گرامیداشت این هفته انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری شایسته مدیران، فرمانداران و شهرداران، این امر مهم بیش از گذشته در جهت حفظ و حراست و مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری جامعه گسترش، اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول