اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| نه به واردات پارچه رومبلی داغ شد/ سردبیر سوژه: جنس نامرغوب خارجی آفت تولید است

بیش از هزار نفر در مطالبه‌ای در فارس من، خواستار حمایت از تولیدکنندگان صنایع نساجی و جلوگیری از واردات بی‌رویه پارچه‌های رومبلی مشابه خارجی تولید داخل شدند.

فارس من| نه به واردات پارچه رومبلی داغ شد/ سردبیر سوژه: جنس نامرغوب خارجی آفت تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس، میلاد منیعی: چند سالی است که واردات و قاچاق بی‌رویه پارچه و نخ، آسیب جبران‌ناپذیری را به کارخانه‌های نساجی داخلی وارد کرده است تا جایی که برخی از شرکت‌های تولیدی به حالت تعلیق در آمده و هزاران کارگران این صنف بیکار شده‌اند.

 

در همین زمینه بیش از هزار تولیدکننده داخلی با ثبت سوژه‌ای در خصوص «جلوگیری از واردات پارچه رومبلی که تولید داخلی دارد»، خواستار بررسی و نظارت جدی بر ورود پارچه‌های مشابه خارجی دارای تولید داخل بر این صنعت شدند.

 

به این ترتیب مخاطب ثبت‌ این مطالبه طی تماسی با بخش «فارس من»، با انتقاد از اینکه واردات بی‌رویه منجر به خانه‌نشینی کارگران شده است، گفت: حجم گسترده‌ای‌ از کالاهای قاچاق و نبود مدیریت صحیح در کنترل واردات و قطع دست دلالان، تولیدکنندگان داخلی صنعت نساجی را در تنگنای اقتصادی قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه صنعت مبلمان کشور از ظرفیت بالایی برای تولید و اشتغال برخوردار است، اظهار داشت: واردات پارچه‌های رومبلی از کشورهای دیگر در حالی اتفاق می‌افتد که صنعت نساجی‌ کشورمان توانایی تأمین نیاز داخل را دارد اما این روزها این صنعت مشکلات متعددی را برای فعالان این حوزه به وجود آورده است.

 

این تولیدکننده در ادامه اضافه کرد: از جمله موانع پیش‌روی توسعه تولید و صادرات پارچه‌های رومبلی، تأمین نشدن مواد اولیه باکیفیت داخل، قیمت تمام شده تولید مبل، واردات با تعرفه‌ غیرقانونی و حضور دلالان و مافیا در این صنعت بوده که فرصت رقابت را از تولیدکنندگان داخل می‌گیرد.

 

وی ضمن اشاره به تصمیم وزارت صمت بر ممنوعیت پارچه رومبلی با کد تعرفه‌ای و رونق تولید داخل، بیان داشت: با توجه به این تصمیم باز هم واردکنندگان با استفاده از کد تعرفه‌های دیگر و بی‌توجهی اداره گمرک، اقدام به واردات این کالا می‌کنند که این امر باعث اعتراض‌ انجمن صنایع نساجی ایران شده است.

 

این مخاطب افزود: در همین راستا حسن نیلفروش‌زاده دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران طی مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک نکاتی را در خصوص عدم نظارت کافی بر واردات بی‌رویه پارچه‌های خارجی متذکر شد.

این تولیدکننده با یادآوری این نکته که با وجود مشکلاتی در اختصاص کد تعرفه، حقوق دولت و تولیدکنندگان داخلی، ضایع خواهد شد، گفت: واردات آسیب جدی به صنعت نساجی وارد کرده است در حالی که ظرفیت تولید پارچه رومبلی در کشور ۶۰ میلیون متر است اما به دلیل ورود کالاهای خارجی، رمقی بری تولید داخل نمی‌ماند.

 

وی در پایان خواستار توقف طی مسیر اشتباه واردات و عزم جدی بر جلوگیری از قاچاق کالا شد و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان این صنف متأثر از وضعیت موجود هستند بنابراین می‌طلبد با حمایت دولت و رونق بازار، محصولات باکیفیت به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول