اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش بارش‌ها تا 2 روز آینده/ باران در پایتخت و برف در چندین استان

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 2 روز آینده بارش در استان اردبیل همچنین ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

افزایش بارش‌ها تا 2 روز آینده/ باران در پایتخت و برف در چندین استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح ‌آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب و همچنین سواحل غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه زاگرس مرکزی، بارش باران و وزش باد شدید موقت را داریم.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در شمال غرب کشور خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارش‌ها در گیلان و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده دامنه‌های بارش‌ها گسترده‌تر شده و سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور به جز استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و جنوب کرمان فعال خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: ‌روز پنجشنبه 22 آبان در غرب خلیج فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم؛ روز جمعه از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، اما همچنان در دیگر مناطق کشور غیر از خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها تداوم دارد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی بارش در استان اردبیل همچنین ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز شنبه 24 آبان ماه سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور داریم که بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور بین 5 تا 8 درجه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که روزهای جمعه و شنبه پیش رو در شرق کشور وزش باد شدید داریم، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دریای خزر مواج است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای 1 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح  وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات ابری و بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 9 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول