اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

چسب توئیتر بر دهان موسیقیدان مشهور جهان!/اعتراض شدید «راجر واترز» به سانسور توئیتر

«راجر واترز» بنیان‌گذار گروه اعتراضی معروف «پینک فلوید» که همواره در بزنگاه‌های سیاسی واکنش نشان می‌دهد، حالا به خاطر محدودیت‌های توئیتر بر دانشجویان بر دهان خود چسب زد.

چسب توئیتر بر دهان موسیقیدان مشهور جهان!/اعتراض شدید «راجر واترز» به سانسور توئیتر

به گزارش خبرنگار موسیقی و رسانه خبرگزاری فارس به نقل از وبسایت سوسیالیست‌های جهان، world socialist web site، راجر واترز، بنیانگذار گروه موسوم به «پینک فلوید» (Pink Floyd)، تعلیق حساب «IYSSE»(تشکل  بین المللی جوانان و دانشجویان برای برابری اجتماعی) توسط توییتر را محکوم کرد.

توییتر برخی از اعتراض‌ها و آزادی‌های جوانان دانشجو را محدود کرده و همین مسئله موجب واکنش راجر واترز شد و او با انتشار عکسی که در آن چسبی را بر دهان زده که روی آن واژه «توئیتر» نوشته شده، به سانسور شدن مردم از سوی توییتر اعتراض کرد.

 

هفته گذشته توییتر حساب جوانان و دانشجویان بین‌المللی ایالات متحده برای برابری اجتماعی (IYSSE) ، گروه جوانان و دانشجویان مرتبط با حزب برابری سوسیالیست را به حالت تعلیق درآورد. پس از یک هفته، حساب مسدود شده و پست های آن و عناوین اصلی آن برای خوانندگان قابل مشاهده نیست.

سانسور «IYSSE»، در زمان علاقه روزافزون به یک دیدگاه اصیل سوسیالیستی در میان جوانان، با اظهارات اعتراضی در سراسر ایالات متحده و در سطح بین المللی روبرو شده است.

«راجر واترز»، موسیقیدان مشهور و بنیانگذار گروه موسوم به «پینک فلوید» (Pink Floyd)، روز یکشنبه در حساب های خود در شبکه های اجتماعی نوشت: توییتر «تشکل  بین‌المللی جوانان و دانشجویان برای برابری اجتماعی» [IYSSE] را ممنوع کرده است. بسیار مهم است که مردم از این تلاش برای سانسور مطلع شوند. 

واترز در اشاره به جک دورسی، مدیرعامل میلیاردر توییتر، متن همراه با عکسی از خودش با نوار چسب روی دهانش که واژه «توئیتر» روی آن نوشته شده، منتشر کرد و نوشت: از جک چه می‌ترسی؟ 

پست‌های وی در توییتر و اینستاگرام در مدت زمان کوتاه چند دقیقه‌ای بیش از ۷۵ هزار لایک دریافت کرد.

ده‌ها دانشجو و جوان برای ابراز مخالفت خود با سانسور توئیتر با وب سایت سوسیالیست جهانی تماس گرفته‌اند.

لاچلان  دانشجوی دانشگاه ایالتی آپالاچیان در کارولینای شمالی گفت که اطلاعاتی که کارکنان و دانشجویان به عنوان فالوور(دنبال کننده) از حساب توییتر «IYSSE» به عنوان منبع درک جهان پیرامون ما دریافت می کنند، اکنون بسیار ضروری است.

وی با اشاره به «بحران انتخابات»(آمریکا)، ویروس همه‌گیر کرونا ... چشم‌انداز از دست دادن شغل برای ما جهت پرداخت هزینه‌های دانشجویی، عنوان کرد که دانش‌جویان و کارکنان تشنه یک تجزیه و تحلیل جدی هستند و اینکه تأثیرات ماندگار بحران اقتصادی به سود حداکثری ثروتمندان منتهی شده است.

وی اینچنین نتیجه گیری کرد که هیچ صفحه سیاسی دیگری در شبکه های اجتماعی به صفحه برنامه پخش شده توسط «IYSSE» نزدیک نیست و به همین دلیل توییتر می خواهد آن را سانسور کند.

جایلا، دانشجوی سال اول دانشگاه فلوریدا، سانسور توییتر را غیرمنتظره و تعجب‌آور خواند. وی اظهار داشت که محدودسازی آشکار سوسیالیسم واکنشی به افزایش علاقه به سوسیالیسم [در] جوانان امروز آمریکایی است.

چارلز تورپ، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو گفت که سانسور «IYSSE» شاهدی بر رفتار ضد دموکراتیک و قدرت نامشروع شرکتهای فناوری است.

راجر جرج واترز زادهٔ ۶ سپتامبر ۱۹۴۳ خواننده، ترانه‌سرا، نوازنده گیتار بیس و آهنگ‌ساز انگلیسی است. در سال ۱۹۶۵ او در کنار نیک میسن و ریچارد رایت و سید بَرِت گروه «پینک فلوید» را بنیان نهادند. خلاقیت واترز در پدیدآوردن سبک خاصی از موسیقی «سایکدلیک راک» موج جدیدی را در جامعه موسیقی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به راه انداخت. از واترز به عنوان یکی از خلاق‌ترین آهنگسازان، ترانه سَرایان و تهیه‌کنندگان تمام تاریخ موسیقی راک یاد می‌شود.

 

واترز در سال ۲۰۰۶ میلادی، به درخواست فلسطینی‌ها، کنسرتش را از شهر تل‌آویو در اسرائیل، به دهکده عرب‌نشین «نوه شالوم» منتقل کرد. او بارها عنوان کرده که عدم وجود محتواهای انتقادی علیه اسرائیل در رسانه‌های آمریکایی از سوی حاکمیت این کشور به آنها دیکته می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول