اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فرهنگ وقف در استان ضعیف است/ لزوم رسیدگی به موقوفات بی حساب و کتاب

امام جمعه شهرکرد گفت: برخی از وقف‌های بی‌حساب و کتاب هم برای برخی از مردم مشکلاتی ایجاد کرده است که باید با نگاه واقع‌گرایی نسبت به حل آنان اقدام شود؛ مثلا وقف از این کوه تا آن کوه؛ یا از این دره تا آن دره از این موارد هستند.

فرهنگ وقف در استان ضعیف است/ لزوم رسیدگی به موقوفات بی حساب و کتاب

به گزارش خبرنگار فارس از شهرکرد عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در ابتدای این جلسه با انتقاد از وضعیت ضعیف وقف در چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع وقف از مسایل بسیار مهمی است که در عرصه‌های مختلف کاربرد دارد و می‌تواند مشکلات مهمی را حل کند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه جا دارد همه روی ترویج فرهنگ وقف کار گسترده‌ای انجام دهند، توضیح داد: البته دست‌های پشت پرده وجود دارد که تلاش می‌کردند موقوفات را از مسیر خود منحرف کنند و کاربری آنان را عوض کنند و در عرصه‌های دیگری از آن استفاده کنند که اداره اوقاف در این خصوص باید پیگیری کند.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های وقف در چهارمحال و بختیاری هم بیان کرد: برخی از وقف‌های بی‌حساب و کتاب هم برای برخی از مردم مشکلاتی ایجاد کرده است که باید با نگاه واقع‌گرایی نسبت به حل آنان اقدام شود؛ مثلا وقف از این کوه تا آن کوه؛ یا از این دره تا آن دره از این موارد هستند.

حجت الاسلام حسین امیری در این ادامه جلسه با اشاره به این‌که گسترش فرهنگ وقف یکی از عمده‌ترین فاکتورهای انهدام تراکم ثروت در جامعه و ایجاد بستر مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی و توزیع عادلانه ثروت محسوب می‌شود، گفت: صد‌ها مدرسه، بیمارستان، کتابخانه و هزاران مسجد از برکات وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تایید ضعف فرهنگ وقف در استان، ادامه داد: اکنون 327 موقوفه در استان وجود دارد و وقف برای همه‌ اقشار قابل دسترسی است و فقط مختص یک گروه و یک طبقه نیست نقش ملموسی در ارائه خدمات رفاهی و تصمیم‌گیری‌ها و حوادث دارد.

امیری به برنامه‌های اجتماعی در حوزه وقف اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، طرح مهر تندرستی، تقویت کارکردهای اجتماعی و قرآنی بقاع متبرکه، بسترسازی حضور جوانان در بقاع متبرکه، ترویج در امر ازدواج از این دست فعالیت‌ها می‌باشند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول