اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کارآفرینی یک دهه شصتی/ بانویی که برای شهدای گمنام نمادسازی می‌کند

بانوی کارآفرین دهه شصتی عزمش را جزم کرده و از طراحی و تولید نقش برجسته و تصویرسازی کتاب‌های کودک تا نمادسازی برای شهدای گمنام در سمنان، آثار درخور توجهی ارائه می‌کند.

روایت کارآفرینی یک دهه شصتی/ بانویی که برای شهدای گمنام نمادسازی می‌کند

مهسا فریدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان ضمن تشریح اقدامات خود در بخش‌های مختلف هنری، اظهار کرد: مهارت‌آموزی در کنار آموزش راه چرخه تولید است که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه متولد ۳۰ شهریورماه سال ۱۳۶۳ در سمنان است، بیان کرد: با مدرک دیپلم گرافیک از هنرستان فارغ‌التحصیل شدم و سپس در رشته کاردانی گرافیک دانشکده فنی دختران نرجس سمنان تحصیل کردم و موفق به کسب رتبه نخست بین دانش‌آموختگان شدم. 

مدرس و کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: سپس در مقطع کارشناسی ناپیوسته هنرهای تجسمی از مرکز تربیت معلم شهید رجایی سمنان ادامه تحصیل دادم و موفق به کسب رتبه نخست بین دانش‌آموختگان شدم.

فریدنیا بیان کرد: همچنین مقطع کارشناس ارشد ارتباط تصویری را در دانشگاه سمنان گذراندم و رتبه نخست بین دانش‌آموختگان و دریافت نمره A پایان‌نامه با عنوان بررسی نقوش دست بافته‌های ایل سنگسر با رویکرد عملی طراحی المان شهری با استفاده از نقوش را کسب کردم.

وی اظهار کرد: به اعتقاد من قرار گرفتن در محیط فنی و یادگیری امور فنی همراه با علم‌آموزی و کسب تجربه موجب می‌شود، دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای زودتر جذب بازار کار شوند.

مدرس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان مهم‌ترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را جذب دانشجویان دانش‌آموخته به بازار کار دانست و گفت: بسیاری از دانش‌آموختگان این دانشگاه با توجه به مهارت‌ورزی و فراگیری فن در عرصه کارآفرینی گام می‌نهند که این امر را مرهون تحصیل در این فضا می‌دانم.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۸۲ همراه با تحصیل در دانشگاه به بازار تبلیغات و بازار هنری وارد شدم و در یک شرکت مشغول به کار شدم و این امر برای من رشد بسیاری داشت و هم‌زمان با کار به ادامه تحصیل در رشته ارتباط تصویری پرداختم.

فریدنیا اضافه کرد: به‌عنوان دانش‌آموخته دانشگاه فنی حرفه‌ای در بسیاری از زمینه‌های هنری همچون طراحی و تولید نقش برجسته و المان شهری، تصویرسازی کتاب کودک و بازی‌سازی به فعالیت مشغول هستم و با ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کار می‌کنم.

از ساخت المان شهری تا تصویرسازی کتاب کودک

این کارآفرین بیان کرد: در حال حاضر به همراه همسرم به اداره یک کارگاه هنری مشغول هستیم و در این کارگاه به تولید آثار هنری می‌پردازیم.

فریدنیا گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌ورزی است که موجب توانمندی در دانش‌آموختگان این دانشگاه شده و این امر موجب بارور ساختن استعدادها و کشف و شناسایی دانشجویان می‌شود که خود گامی مهم در راستای توسعه و رشد فردی و جامعه است.

استاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای اهم فعالیت‌های خود را در حوزه‌های طراحی و ساخت المان شهری، طراحی و ساخت بازی رایانه‌ای، طراحی و تصویرسازی کتاب کودک و حوزه تبلیغات و گرافیک بیان کرد.

وی با توصیه به دانشجویان مبنی بر خودباوری و داشتن پشتکار در کار برای رسیدن به اهدافشان، گفت: یکی از اهداف دانشگاه‌های مهارتی کمک به افزایش تولید و بهره‌وری در جامعه است.

فریدنیا اظهار کرد: یکی از معضلات امروز کشور، موضوع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است؛ اما دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ایجاد رشته‌های این دانشگاه بر اساس نیازهای بازار کار، دسترسی بهتری به بازار کار و اشتغال دارند.

وی افزود: در هیاهوی بیکاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی یکی از نیازهای اصلی امروز است، زیرا نقش مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های تئوری و عملی در دانشگاه‌ها به‌نوعی هدایت‌کننده به طرف چرخه تولید است.

از چاپ مقالات علمی تا حضور در همایش‌ها

این کارآفرین از چاپ چندین مقاله علمی از جمله مقاله بررسی نقش چلیپا در دست بافته‌های سنگسر، مقاله بررسی نقش‌مایه‌های تزیینی دست بافته گلیچ در منطقه چاشم سمنان و مقاله نگاهی به نقوش سوزن‌دوزی ایل سنگسر (هنری در آستانه فراموشی) در نخستین همایش بین‌المللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی خبر داد.

فریدنیا گفت: مقاله بررسی نقش‌مایه‌های نمادین دردست بافته‌های عشایر ایل سنگسر در نخستین همایش ملی نمادشناسی، مقاله نگاهی بر نگاره گریز یوسف از زلیخا در قاب تصویری و روایی بر اساس نظریه گریماس در ششمین همایش ملی نظریه و نقد ادبی و بررسی معنایی مجلس رستم و دیو سپید بر فراز دروازه ارگ سمنان با تکیه بر نظریات بارت در دومین کنفرانس بین‌المللی دومین کنفرانس بین‌المللی دانش و نوآوری در مهندسی، علوم و تکنولوژی، ورشو، لهستان ارائه شد.

وی ادامه داد: مقاله مطالعه موردی نقش انسان در سفالینه‌های پیش از تاریخ فلات مرکزی ایران در کنگره بین‌المللی علوم و دانش در سیدنی استرالیا، مقاله بررسی مؤلفه‌های پرورش خلاقیت در کتاب هنر دهم در سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پرورش، مقاله خوانش نگاره مستی لاهوتی و ناسوتی اثر سلطان محمد بر اساس نظریه پانوفسکی در همایش ملی خوشنویسی و نگارگری و مقاله بررسی بازتاب فرا واقعیت در تصویرسازی‌های علی‌اکبر صادقی نیز در سومین همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی ارائه شد.

این کارآفرین از تقدیر آثار خود در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف از جمله جشنواره علوم قرآنی، پرسش مهر، حضور، هنرهای مفهومی آیات قرآنی، هنرهای شهری سمنان اجرای المان‌ها و ... خبر داد.

فریدنیا خاطرنشان کرد: چاپ و تصویرسازی کتاب‌های مختلف و طراحی و اجرای یادمان شهدای گمنام در کنگره سه هزار شهید استان سمنان و ... از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول