اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران 70 درصد مرغ استان تهران را تامین کرد/ تشکیل پرونده برای 7 واحد مرغداری متخلف

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران بیش از 70 درصد مرغ استان تهران را در روزهای اخیر تامین کرده است.

مازندران 70 درصد مرغ استان تهران را تامین کرد/ تشکیل پرونده برای 7 واحد مرغداری متخلف

عزیزاله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار  فارس در ساری با بیان اینکه جهاد کشاورزی مازندران وظیفه تامین بخشی از مرغ استان تهران را بر عهده دارد تا قیمت این محصول استراتژیک در تهران و کشور به ثبات برسد، اظهار کرد: سازمان صمت وظیفه دارد نسبت به پایش قیمت در مراکز عرضه بازار استان اقدام کند و افرادی که با قیمت بالا اقدام به توزیع می‌کنند را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

 ادامه داد: قیمت مرغ باید بر اساس محاسبات کارشناسی باشد تا تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۷۰ تن قرارداد توزیع مرغ گرم با زنجیره‌ها منعقد شد که ۲ هزار و ۲۲۳ تن آن در استان تهران توزیع شده است.

شهیدی‌فر بیان کرد: تاکنون ۴۵۶ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار مرغ استان در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران بیش از ۷۰ درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: با ۱۳ هزار تن نهاده توانستیم در طی ۱۵ روز روزانه ۵۰۰ تن مرغ به تهران ارسال کنیم تا قیمت مرغ گرم از ۳۵ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا کند.

حسین اصغرزاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران درباره تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد با قیمت مصوب مرغ در استان فاصله داریم که قیمت گوشت سفید باید به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد چراکه این قیمت ملاک ستاد تنظیم بازار کشور است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران ادامه داد: هشت ماهه امسال ۴۲۳ فقره پرونده نظارتی در حوزه مرغ تشکیل شد که اکثر آن در بخش توزیع گوشت سفید بوده است.

تخلف یک میلیاردی واحدهای مرغداری

وی اضافه کرد: تا ۱۵ آذرماه در همه حوزه‌های تولید، کشتار و توزیع ورود پیدا کردیم و هم قیمت مرغ زنده، قیمت کشتارگاه و قیمت توزیع کننده را رصد می‌کنیم و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغرزاده با بیان اینکه نیمه اول آذرماه برای سه کشتارگاه و ۹۵ واحد صنفی توزیع کننده مرغ پرونده تشکیل شد، گفت: هفت واحد مرغداری عرضه خارج از شبکه علوفه داشتند که پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تشکیل شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه مرغداری‌ها نیاز به همکاری جهاد کشاورزی داریم، گفت: واحدهای مرغداری که علوفه دریافت می‌کنند از سوی جهاد کشاورزی باید روزانه مورد رصد و پایش قرار گیرند تا مشاهده شود آیا علوفه به واحدهای تولیدی رسیده است یا خیر.

وی اضافه کرد: برای بررسی بیشتر واحدهای مرغداری استان،  باید جهاد کشاورزی و اداره صمت همه شهرستان‌ها با همکاری هم همه واحدها را مورد پایش و رصد قرار دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول