اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

محکومیت تخریب‌ها علیه ولایت فقیه/ حوزه‌های علمیه بازوان ولایت هستند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حوزه‌های علمیه در مسیر ولایت قرار دارند و اعلام حمایت از رهبری و محکومیت اقدامات اخیر افراد معلوم‌الحال نشان‌دهنده این است که حوزه‌های علمیه بازوان ولایت هستند.

محکومیت تخریب‌ها علیه ولایت فقیه/ حوزه‌های علمیه بازوان ولایت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در نشست با اساتید حوزه‌های علمیه این شهرستان، در مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) با اشاره به اینکه امروزه مشاهده می‌کنیم که در فضای مجازی حرف‌های ناجوانمردانه به دلیل برخی فشارهای اقتصادی و تخریب توسط عده‌ای افراد ملبس به لباس روحانیت شکل می‌گیرد، اظهار کرد: جامعه روحانیت این عناصر را محکوم کرده و از خود طرد می‌کند و دست به بیعت مجدد با رهبر انقلاب اسلامی و حمایت همه جانبه از مقام ولایت می‌زند.

محمدی لائینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون و مرگ هموطنان زیادی به واسطه ابتلا به این بیماری، بیان کرد: همه باید به توصیه‌ها و نظر ستاد مبارزه با کرونا در سطح مازندران عمل کنیم، پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در رأس کار قرار دهیم و با دوری از تجمعات قطع کننده زنجیره انتقال باشیم.

این مسؤول با اعلام اینکه نباید جای جلاد و شهید در جامعه عوض شود، افزود: برخی افراد علم ندارند بلکه سواد دارند زیرا علم نور است.

محمدی‌لائینی با تأکید بر اینکه خیلی وظیفه علما و روحانیون سنگین است و باید در راستای علم و دانش منتشر کننده نور باشند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با مدیریت والا و ارزشمند بزرگان زیادی را پرورش داده و افرادی همانند سردار سلیمانی تنها یک قلم از خدمات رهبر انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل دیدیم که دعه‌ای مأیوس شده بودند و اعلام کردند که سوریه رفتنی است ولی رهبر انقلاب یادآور شدند که بایستید، پیروزی با شماست و چهره‌هایی همانند سردار سلیمانی ظهور کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه مردم ما به درستی شرایط را درک می‌کنند و در ماجرای فتنه ۸۸ اوج مدیریت مقام عظمای ولایت در مقابل فتنه‌های بسیار خطرناک، روشن شد، گفت: حوزه‌های علمیه در مسیر ولایت قرار دارند و اعلام حمایت از رهبری و محکومیت اقدامات اخیر بعضی افراد معلوم‌الحال نشان‌دهنده این است که حوزه‌های علمیه بازوان ولایت هستند.

وجود ۴ رشته تخصصی علوم حوزوی در مازندران

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران در این نشست با اشاره به توجه مازندرانی‌ها به علوم حوزوی، اظهار کرد: در بخش برادران بیش از بیش از ۳ هزار نفر در سطح اول تا سطوح عالی و خارج در حوزه‌های علمیه استان مشغول به کسب علم و دانش هستند.

حجت‌الاسلام محمود ابوترابی با اشاره به اینکه در مدرسه علمیه آیت‌الله جوادی آملی از سطح یک تا سطح عالی و تخصصی وجود دارد، افزود: با پیشرفت علمی در سطح جهانی وجود رشته‌های علمی و تخصصی برای حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اعلام ایجاد طرح تحولات جدید در سطح کشور و درایت مدیریت حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ رشته گرایش تخصصی برای سطوح تخصصی سطح دو تا سطح چهار در سطح کشور فعالیت داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به اینکه امسال چهار رشته تخصصی در سطح استان تعریف شده که شامل رشته‌های کلام، تفسیر، مدرسی فقه و اصول، حقوق و قضا هستند، بیان کرد: برای سال آینده رشته‌های مشاوره اسلامی و رشته تخصصی مهدویت در دستور کار قرار دارد البته معتقدم با توجه به غیرحضوری بودن کلاس‌های حوزه در ایام شیوع ویروس کرونا، باید تقویت روحیه اساتید و طلاب باعث رشد و پیشرفت علمی علوم حوزوی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول