اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پزشکان جهادی در هرمز کولاک کردند/ ۸ روز می‌مانیم تا دندان خرابی نماند

30 پزشک و دندانپزشک جهادی «منتظران ظهور» این روزها در جزیره هرمز شور و نشاطی از ارائه خدمات رایگان به پا کرده‌اند.

پزشکان جهادی در هرمز کولاک کردند/ ۸ روز می‌مانیم تا دندان خرابی نماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جزیره هزاران رنگ و بهشت گونه «هرمز» این روزها میزبان گروه جهادی - پزشکی منتظران ظهور است که با همکاری دانشگاه آزاد هرمزگان، انبوهی از خدمات رایگان دندانپزشکی را در این جزیره برای مردم به ارمغان آورده‌اند.

30 پزشک و دندانپزشکی که تاکنون در دهها نقطه از کشورمان با توسل به نام حضرت زهرای مرضیه، زکات علم و دانش خویش را خدمت به مردم محرومی قرار داده‌اند که توان پرداخت هزینه‌های سنگین دندانپزشکی را ندارند.

گروهی دیگر از این تیم جهادی را علاوه بر دندانپزشکانی که وظیفه کشیدن، پرکردن و تخلیه عفونت و عصب کشی دندان مردم را عهده دار شده‌اند، پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند که خدماتی نظیر شناسایی و انجام ویزیت رایگان و خدماتی مانند برداشتن خال و زیگیل و تخلیه کیست و انجام ختنه را بر عهده گرفته‌اند و معمولا تا تکمیل کامل مراحل درمانی خود در منطقه باقی می‌مانند تا اثری رضایت‌بخش از حضور آنان در جزیره باقی بماند و حالا نیز با همکاری سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان قرار است 8 روز در جزیره الشهدا بمانند تا مجموعه خدمات کاملی به مردم این جزیره ارائه شود.

 

انجام بیش از یک میلیارد تومان خدمات رایگان برای مردم

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در این زمینه می‌گوید: گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه آزاد اسلامی کشور خدمات رایگان دندانپزشکی در جزیزه هرمز را به مدت 8 روز انجام می‌دهند که بستر استقرار و انتقال تجهیزات و امکانات این گروه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان صورت گرفته است.

وی افزود: دانشجویان جهادی حاضر در این حرکت ارزشمند شامل 30 نفر پزشک و دندانپزشک است که تلاش دارند در این اردو ضمن ارائه خدمات دندانپزشکی، سایر خدمات پزشکی عمومی را نیز انجام دهند که برآورد ما انجام بیش از یک میلیارد تومان خدمات درمانی به حدود 3500 نفر از اهالی این جزیره است.

 

اردوهای جهادی را تقویت می‌کنیم

پروفسور احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از این گروه جهادی اظهار کرد: تقویت گروه‌های جهادی و بسترسازی برای حضور آنها را در مناطق مختلف استان هرمزگان از طریق همکاری با سپاه امام سجاد (ع) به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد و عزیزان ما در گروه جهادی منتظران ظهور یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهادی کشورمان بشمار می‌روند که تاکنون در مناطق مختلفی از کشور حضوری توام با برکت داشته‌اند و خدمات بسیاری را به مردم عزیز این مناطق ارائه کرده‌اند.

وی افزود: خدمات گروه‌های جهادی ادامه دهنده راه مجاهدت شهدای ما در سنگرهای مختلف دفاع از کیان کشور است و این عزیزان نیز با بهره‌گیری از تخصص خودشان در سنگر خدمت به مردم کار بزرگی انجام می‌دهند که یکی از ثمرات بی‌نظیر آن تقویت همبستگی در درون جامعه و دلبستگی مردم به نظام و انقلاب اسلامی است که چنین فرزندان نیک و با ارزشی را پرورش داده که قدم در راه شهدا گذارده‌اند.

 

 

دکتر کامرانی بیان داشت: تداوم فعالیت این گروه‌ها در مناطق مختلف استان هرمزگان می‌تواند سرعت دستیابی مردم به خدمات درمانی و بهداشتی را تسریع کند و آثار خوبی نیز بر سلامت مردم داشته باشد که بخصوص در 11 ماه اخیر در مواجهه با ویروس منحوس کرونا، کمتر توان دریافت خدمات درمانی را یافته‌اند.

می‌مانیم تا دندان خرابی نمانده باشد!

دکتر محمدی یکی از اعضای این تیم جهادی می‌گوید: خدمات دندانپزشکی در کشور هزینه بالایی دارد و مردم مناطق محرومی که تاکنون ما به آنها مراجعه داشته‌ایم به همین دلیل توان دریافت این خدمات را نداشته‌اند اما بحمدالله با حضور گروه‌های جهادی توانسته‌ایم ضمن انجام اعمالی نظیر کشیدن دندان‌های پوسیده بیماران، نسبت به انجام عصب کشی و پر کردن دندان‌های مردم نیز اقدام کنیم و یکی از دغدغه‌های مردم عزیز این مناطق آن است که ما به اندازه کافی در این مناطق برای ارائه خدمات باقی بمانیم و ما نیز مدت زمان فعالیت این تیم جهادی را بیش از یک هفته قرار داده‌ایم تا حداکثر خدماتی که از دست‌مان بر می‌آید برای مردم انجام دهیم.

 

وی افزود: محدودیتی در پذیرش تعداد بیماران نداریم و تیم جهادی در دو نوبت مستمر صبح و عصر در خدمت مردم است و تأمین امکانات تشخیصی مناسب از سوی سپاه به منظور انجام بهتر خدمات به مردم نیز جای تقدیر دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک در دیگر مناطق استان هرمزگان نیز حضور پیدا کنیم.

گزارش از فاطمه خسروی

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول