اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فضاهای عمومی نباید حصارکشی شوند

سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت نامناسب محوطه تئاتر شهر گفت:‌فضاهای عمومی شهر باید مدیریت و نه حصارکشی شوند.

فضاهای عمومی نباید حصارکشی شوند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود درباره وضعیت تئاتر شهر اظهار داشت: بی‌رونقی محوطه تئاتر شهر موجب ناامنی و ناایمنی است بر همین اساس نظام بهره‌برداری و مدیریت این محوطه باید تدوین شود.

وی افزود: محدوده تئاتر شهر تاریخی بیش از یکصد سال دارد و وقتی ناصرالدین شاه تصمیم گرفت فتحعلی‌شاهی را گسترش دهد احداث حصار 8 ضلعی ناصری انجام گرفت و چهارراه ولی‌عصر امروز در بخش شمال‌غربی شهر ایجاد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حد شمالی حصار ناصری خندق شمالی تهران تشکیل می‌داد و در محل تئاتر شهر فعلی خاکریزی قرار داشت که باروی حصار ناصری بر آن بنا شده بود. در اوایل قرن جدید دروازه‌های شهر تخریب شد و شهردار وقت دستور داد این خندق را پر کنند و پس از آن در محل فعلی تئاتر شهر کافه بلدیه یا کافه شهرداری احداث شد.

اعطا با تأکید بر اینکه تئاتر شهر در سال کرونا بی‌رونق رها شده است گفت: مسجدی در جنوب تئاتر شهر با معماری چالش‌برانگیز هنوز به بهره‌برداری نرسیده و محوطه‌ای بی‌نظم و پارکی با مجموعه‌ای از معضلات اجتماعی در محدوده تئاتر شهر قرار دارد.

وی گفت:‌تئاتر شهر وضعیت مناسبی ندارد و نمی‌توان دغدغه هنرمندان را نادیده گرفت همچنین جداسازی محوطه تئاتر شهر به نظرم راهکار اساسی نیست چرا که این محوطه متعلق به شهر است و نظام مدیریت و بهره‌برداری از آن باید تدوین شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه فضاهای عمومی شهر باید مدیریت و نه حصارکشی شوند گفت: در دی امسال تعدادی از اهالی این تئاتر در برابر مجلس تجمع کردند و یکی از مطالبات اصلی آنها رفع خسارت‌های ناشی از کرونا بود و در ایام کرونا که عملا هنر نمایش تعطیل شده  چرا در آستانه بهار از این فضای عمومی برای اجرای تئاتر استفاده نمی‌شود؟

اعطا گفت: بافت اجتماعی این نقطه که قلب فرهنگی و هنری شهر است باید به وضعیت مناسب بازگردد و امن و ایمن شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول