اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تب و تاب نوروزی در بازارهای مازندران

وعده شکستن قیمت موز، افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی شیرینی، شکلات و زیر ذره‌بین رفتن بازار از ۱۵ اسفندماه نشان دهنده گوشه‌ای از بازار نوروز مازندران در زیر سایه کرونا است.

تب و تاب نوروزی در بازارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای پایانی سال را در حالی پشت سر می‌گذرانیم که معمولا در این زمان از سال بازار خرید نوروزی داغ است.

درست است روزهای کرونایی را تجربه می‌کنیم و تاکید بر حضور مردم در قرنطینه است ولی تب و تاب بازارهای نوروزی در نوع خود جالب توجه است.

شاید به‌دلیل مشکلات اقتصادی آنچنان که باید خریدهای نوروزی رونق نگرفته اما موضوع جالب توجه حضور و جمعیت مردم در بازارهای مازندران است که از آن نمی‌توان گذشت.

تجربه نوروز سال گذشته و گردشگرپذیر بودن مازندران موجب شده نگرانی‌های کرونایی کماکان وجود داشته باشد و حضور مردم در بازارها این نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

*قیمت شیرینی براساس عرضه و تقاضا و با نظارت اتحادیه 

شیرینی یکی از کالاهایی که در ایام نوروز بازارش داغ شده و مورد توجه مردم است که در این زمینه سیدابراهیم حسینی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با وجود اینکه مواد اولیه افزایش ۱۰۰ درصدی داشته اما قیمت شیرینی براساس عرضه و تقاضا و با نظارت اتحادیه است.

وی گفت: به دلیل کرونا تولیدکنندگان در این زمینه باتوجه به نداشتن مواد اولیه تولید چندانی نداشتند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز مازندران بیان کرد: سقف قیمت شیرینی خشک در مازندران ۶۰ هزار تومان است و در ارتباط با شیرینی تر و خامه با توجه به دریافت روغن و شکر دولتی اما به‌دلیل نبود نظارت کافی قیمت خامه ۱۰۰درصد رشد داشته است.

*افزایش چندین برابری قیمت شکلات

حسینی درباره قیمت شکلات، تصریح کرد: شکلات در کارخانه‌های صنعتی  تولید می‌شود که در این زمینه نیز شاهد افزایش قیمت هستیم به طوری‌که قیمت شکلات چندین برابر شده است.

وی یادآور شد: قیمت آجیل نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان مازندران با تاکید بر نظارت بیشتر در این زمینه، خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولت این است اگر مواداولیه با قیمت خوب و مناسب به دست تولیدکننده برسد در تعادل قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه اکیپ نوروزی از ۱۵ اسفند ماه فعال شده است، گفت: باحضور بازرسان اتاق اصناف، اماکن، بهداشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات گشت‌ها را در دستور کار داریم تا نظارت‌ بر روی کالاهای نوروزی به‌صورت جدی اعمال شود.

*قیمت موز از شنبه می‌شکند

امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران نیز درباره وضعیت بازار میوه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بازار میوه نیز این روزها چندان نوسان ندارد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی میوه جز کالاهایی است که در اولویت بعدی خرید قرار می‌گیرد و مردم نیازهای خود را اولویت‌بندی می‌کنند البته در نوروز نیز خرید میوه معمولا چند روز پایانی سال است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به اینکه قیمت موز که حتی به ۷۰هزار تومان هم رسیده بود به ۴۵هزار تومان رسید، اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از روز شنبه قیمت‌ موز می‌شکند.

فخرآوران بیان کرد: در حال حاضر قیمت پرتقال ۱۰هزار، سیب زرد ۱۰ تا ۱۱، سیب قرمز ۸ هزار، گوجه و پیاز ۳هزار، سیب‌زمینی ۴هزار، خیار درختی ۱۰هزار، خیار محلی ۱۴هزار، کیوی ۱۵هزار و لیموترش ۲۰هزار تومان است.

 

*بازار میوه دو یا سه روز  پایانی سال تکان می‌خورد

وی تصریح کرد: تجربه سال‌های گذشته معمولا دو سه روز پایانی سال بازار میوه تکان می‌خورد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران  یادآور شد: در راستای نظارت بیشتر بر بازار   قاضی و بازرس سیار تعزیرات از ۱۵ اسفند در اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان مستقر هستند بر قیمت های داخل میدان نظارت دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول