اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پلیس فتا استان مرکزی 18 میلیارد ریال به‌ حساب شکات بازگرداندند

فرمانده انتظامی استان مرکزی از بازگرداندن 18 میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری شده از شهروندان به حساب شکات طی تحقیقات پلیس فتا در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی در سال گذشته خبر داد.

پلیس فتا استان مرکزی 18 میلیارد ریال به‌ حساب شکات بازگرداندند

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ امروزه با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در این راستا ایجاد شده، مردم بیش از پیش به فضای مجازی روی آورده‌اند و افزایش فزاینده استفاده از فضای مجازی، رعایت برخی نکات ایمنی را نیز ضروری می‌سازد. 
 
با توجه به گسترش فعالیت کلاهبرداران در سایت‌های دیوار، شیپور و...، کلاهبرداری‌های اینترنتی در صدر جرائم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفته است.

به گفته مسوولان انتظامی در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از کل جرائم استان مرکزی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، ۲۷ درصد از جرائم مربوط به برداشت غیرمجاز، ۱۷ درصد جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۶ درصد نیز مربوط به سایر جرائم از قبیل دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی و... بوده است.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در این رابطه می‌گوید: پلیس فتا استان با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در استان در تمامی روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای رسیدگی به شکایت هموطنان و ارائه مشاوره به آن‌ها را دارد، به نحوی که در تعطیلات رسمی نیز شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.
 
سردار حسن مفخمی شهرستانی می‌افزاید: در سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته همکاران پلیس فتا استان مرکزی با همت و تلاش شبانه‌روزی خود توانسته‌اند پس از بررسی پرونده‌های متعدد اقتصادی در زمینه‌های برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب، اسکیمینگ و کلاهبرداری رایانه‌ای مبلغی بیش از ۱۸ میلیارد ریال را به‌حساب شکات عودت دهند.
 
اگرچه کارشناسان و افسران پلیس فتا آمادگی کامل برای دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آن‌ها را دارند اما هم‌وطنان می‌توانند با توجه به هشدارهای پیشگیرانه‌ی پلیس و ارتقای سطح دانش رایانه‌ای خود از مخاطرات فضای مجازی جلوگیری کرده و دست مجرمان سایبری را از اهداف پلیدشان قطع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول