اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شروع هفته نمادهای اصفهانی سرمایه با شاخص منفی

بازار سرمایه این هفته را علی‌رغم امیدواری به تداوم روند روبه‌رشد انتهای هفته قبل و حمایت‌های اعلامی از سوی مسئولین، سرخ‌پوش آغاز کرد و به روند نزولی خود از ابتدای سال بازگشت. نمادهای استان مانند فولاد، شپنا و فجر به پیروی از جو کلی بازار سرمایه سیر نزولی در ابتدای هفته داشتند.

شروع هفته نمادهای اصفهانی سرمایه با شاخص منفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز شنبه ۱۱ اردیبهشت برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی‌بر تداوم روند صعودی پایان هفته قبل که ناشی از تصویب بسته‌های حمایتی و خبر افزایش نرخ تسعیر ارز بانک‌ها بود بازار بار دیگر به روند نزولی بازگشت و با افت  ۱۳۵۰۰ واحدی از مرز۱.۲ میلیون واحد هم عقب‌نشینی کرد و به ارتفاع۱.۱۹۴ میلیون واحد تنزل یافت. ارزش معاملات خرد بورس ۱۸۵۵ میلیارد تومان و در فرابورس ۴۸۰ میلیارد تومان در این روزبه ثبت رسید.

روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت بر اساس الگوی تکراری از ابتدای سال با قدرت‌نمایی فروشندگان و سرخ پوشی نماگرها سپری شد و تنها نمادهای گروه بانکی به علت انتشار خبر افزایش نرخ تسعیر ارز در این روز با استقبال خریداران مواجه شدند هر چند که در برابر سیل عرضه نتوانستند مثبت باقی بمانند. براین‌اساس شاخص کل بورس با افت ۱۳.۶ هزار واحدی در انتهای روزبه۱.۱۸۰ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد بورس با کاهش نسبت به دیروز به ۱۱۰۵ میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۳ میلیارد تومان رسید.

 معاملات دو روز ابتدایی بازار سرمایه بیشتر از همه اثبات کرد که تصویب بسته‌های حمایتی هنگامی‌که عملیاتی نشوند و تأثیر محسوسی به ویژه در طرف تقاضا نداشته باشند تنها برای یک یا دو روز می‌توانند بازار را مثبت نگه دارند و مسئولان باید برنامه‌های عملی برای کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشند که فعالان نمود آن را در بازار ببینند و تا هنگامی‌که اقدامات اساسی به ویژه در زمینه دامنه نوسان صورت نگیرد روند نزولی بازار به‌احتمال زیاد تداوم خواهد داشت.

روند نزولی نمادهای استان در ابتدای هفته

برخلاف روند صعودی هفته قبل و کسب بازده هفتگی مثبت، بیشتر نمادهای استان دو روز اول هفته در محدوده منفی معامله شدند و سرخ‌پوش بودند. فولاد بزرگ‌ترین نماد استان یکشنبه به قیمت پایانی  ۱۲۰۷ تومان رسید و با صف فروش همراه بود. فجر روز یکشنبه تنها ۲.۲ میلیارد تومان معامله شد و قیمت پایانی آن به ۵۷۰۵ تومان رسید. شپنا که هفته قبل هم بازده منفی ثبت کرده بود هر دو روز را در محدوده منفی به پایان برد و روز یکشنبه با ثبت تنها۴.۴ میلیارد تومان ارزش معاملات در صف روش قیمت پایانی آن به ۱۰۵۶ تومان رسید.

در فرابورس، ذوب‌آهن هم مانند سایرین در ابتدای هفته قفل در صف فروش بود و روز یکشنبه تنها۱.۶۵ میلیارد تومان معامله را به ثبت رساند تا قیمت پایانی آن با افت ۰.۶۳ درصدی به ۳۲۸۷ ریال برسد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول