اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هلال| بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات چه پیامدی دارد؟/نفرت خدا از قهر کردن افراد باهم

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه برخی می‌گویند هرکس بیاید چه فرقی دارد؟ گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، در بالاترین سطح است و اگر سهل‌انگاری کنید، اشتباه بزرگی است زیرا عمل و تصمیم آن‌ها در زندگی ما اثرگذار است.

هلال| بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات چه پیامدی دارد؟/نفرت خدا از قهر کردن افراد باهم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان در قالب سخنرانی‌های کوتاه به صورت روزانه در خروجی‌های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، سخنران مذهبی در فصل چهارم این برنامه با موضوع «دعا و بندگی» به سخنرانی می‌پردازد که در قسمت بیست‌وسوم با اشاره به بخش دیگری از آخرین وصیت‌نامه امیرالمومنین(ع) به امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام اظهار داشت: حضرت در بخش دیگری از این وصیت‌ می‌فرمایند: «اللَّهَ اللَّهَ فِی الْجِهَادِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ أَلْسِنَتِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّه؛ خدا را خدا را درباره جهاد با اموال و جان و زبانتان در راه خدا» یعنی هرچه داری به میدان بیاور. بسیاری از ما گوشه‌ای می‌نشینم و تنها نق می‌زنیم، در حالی که شهدا با حضرت امیر محشور می‌شوند. افرادی که جان و مال خود را به میدان آوردند، با زبان خود جهاد کردند. بهره ما و آن‌ها از ماه رمضان متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه حق جهاد را ادا کردند یعنی هرچه داریم به میدان آوریم، تصریح کرد: افرادی که جهاد با جان، زبان، آبرو و مال می‌کنند، خداوند این ایثار آن‌ها را می‌خرد و در ازای آن بهترین فوز عظیم بهشت را اهدا می‌کند.

قاسمیان ادامه داد: حضرت در ادامه می‌فرماید: « وَ عَلَیْکُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِیَّاکُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ؛ بر شما باد به پیوند با هم و بخشش مال به یکدیگر و بپرهیزید از دورى و قطع رابطه با هم» یکی از کارهایی که خدا بسیار از آن نفرت دارد، قهر کردن است. گاهی افرادی را به دلیل سوءتفاهم قهر می‌کنند، اگر این قهرها از دو، سه روز بیشتر شود، از رحمت خدا محروم می‌شوند.

این سخنران مذهبی گفت: حضرت در ادامه می‌فرماید: «لَا تَتْرُکُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَیُوَلَّى عَلَیْکُمْ شِرَارُکُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یُسْتَجَابُ لَکُمْ ؛ امر به معروف و نهى از منکر را وانگذارید، که بد کارانتان‏ بر شما مسلّط شوند، آن گاه دعا کنید و به اجابت نرسد» ما امر به معروف و نهی از منکر را تنها در سطح حجاب و ... می‌شناسیم گرچه این‌ها نیز منکر است و باید نهی شود اما مهمترین نعمت حکومت است. حاکمیت قطاری است که ما در آن به سمتی حرکت می‌کنیم، اگر برخلاف آن هم حرکت کنید از بیرون داخل همان قطار هستید.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مسئولین و افرادی که قرار است به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند، در بالاترین سطح است  و اگر نسبت به آن‌ها بی‌‌انضباطی و سهل‌انگاری کنید یعنی خوردن که خوردن یا به ما چه ربطی دارد، اشتباه بزرگی است زیرا عمل و تصمیم آن‌ها در زندگی ما اثرگذار است. اگر امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، نشستن در کاخ‌ها، حقوق‌های نجومی، سوار شدن بر اتومبیل‌های گران قیمت و ... روی کار می‌آید و رانتخواری بسیار می‌شود و برسرنوشت ما موثر است.

قاسمیان با بیان اینکه برخی می‌گویند هرکس بیاید چه فرقی دارد؟ گفت: این حرفی سفیهانه است و اگر اینگونه عمل کنیم روزی جای معروف و منکر عوض می‌شود و مانور ثروت معروف می‌شود و رسیدگی به مناطق محروم منکر خواهد شد. با فراموشی امر به معروف و نهی از منکر، افراد بد در کشور مسئول ما می‌شوند.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: زمانی که امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود و افراد بد حاکم شود، دعای انسان مستجاب نمی‌شود. آن زمان فرد دعا می‌کند رزق و روزی ما را زیاد کن خدا می‌فرماید فردی را انتخاب می‌کردی تا اقتصاد را به غرب گره نزند و آسیب نمی‌دیدی و ...

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول