اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت: گونه هندی کرونا ممکن است اثربخشی واکسن را خنثی کند

محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: ویژگی‌های اپیدمیولوژیکی که امروز در هند مشاهده می‌کنیم نشان می‌دهد که این سویه با سرعت بسیار در حال گسترش است و ممکن است تأثیر واکسن را خنثی کند.

محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت: گونه هندی کرونا ممکن است اثربخشی واکسن را خنثی کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری ارس به نقل از اکونومیک تایمز، «سومیا سوامیناتان»، محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه هشدار داد: ویژگی‌های اپیدمیولوژیکی که امروز در هند مشاهده می‌کنیم نشان می‌دهد که این سویه با سرعت بسیار در حال گسترش است و ممکن است مصونیت ایجاد شده از طریق واکسیناسیون را از بین برده و به شیوع انفجار گونه بیماری در این کشور کمک کند.

براساس داده‌های منتشر شده، هند روز شنبه برای اولین بار بیش از ۴ هزار مورد مرگ در اثر ابتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۴۰۰ هزار مورد عفونت جدید را تنها طی ۲۴ ساعت ثبت کرد.

تلاش دهلی نو برای مهار شیوع در شرایطی که سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن  تحت فشار قرار دارد،  نتیجه چندانی نداشته و بسیاری از کارشناسان باور دارند، آمار رسمی از شمار آفراد جان‌باخته و حتی مبتلا به این بیماری فراتر از ارقام منتشر شده است.

محقق ارشد سازمان جهانی گفت: نوع B.۱.۶۱۷ که اولین بار اکتبر گذشته در هند شناسایی شد، به وضوح یک عامل موثر در فاجعه این روزهای هند است.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا  اعلام کرده نوع هندی کرونا را به عنوان نوع «نگران‌کننده» طبقه‌بندی نمی‌کند؛ برچسبی که نشان می‌دهد گونه جدید به دلیل قدرت سرایت بیشتر، کشنده‌تر و مقاومت در برابر واکسن از نسخه اصلی ویروس خطرناک‌تر است.

این درحالیست که چندین مقام بهداشت در ایالات متحده و انگلیس گفته‌اند که B.۱.۶۱۷ را نوع «نگران‌کننده» می‌دانند.

«سومیا سوامیناتان» یادآور شد، B.۱.۶۱۷ احتمالاً نوع «نگران‌کننده» است زیرا جهش‌هایی دارد که انتقال را افزایش می‌دهد و همچنین به طور بالقوه می‌تواند آن را در برابر آنتی بادی‌هایی که با واکسن ایجاد می‌شوند، مقاوم سازد.

وی خاطرنشان کرد: هند بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان، فقط حدود ۲ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفر را به طور کامل واکسینه کرده و با توجه به این روند سالها طول می کشد تا تا به نقطه ۷۰ تا ۸۰ درصدی واکسیناسیون جمعیت برسیم.

محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت در پایان هشدار داد: سویه‌هایی که حامل جهش‌های زیادی هستند در نهایت ممکن است در برابر واکسن‌های فعلی مقاومت نشان دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول