اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خرید واکسن کرونا در تایوان به شرکت‌های فناوری واگذار شد

دو غول فناوری تایوان به نام‌های فاکس کان و تی اس ام سی مجوز خرید واکسن کرونا را در این کشور دریافت کردند تا برای تامین آن تلاش کنند.

خرید واکسن کرونا در تایوان به شرکت‌های فناوری واگذار شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، هر یک از دو شرکت تی‌اس‌ام سی و فاکس‌کان قصد دارند 5 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کنند و سپس آنها را برای تزریق در اختیار دولت تایوان قرار دهند.

قرار است این دو شرکت با مجوز دولت تایوان با شرکت آلمانی بیو ان تک سازنده واکسن در این کشور مذاکره کنند. مذاکرات دو طرف آغاز شده و هر دو شرکت می گویند پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

یک منبع دولت تایوان در این مورد گفته است: دولت بر این باور است که برای شرکت ها آسان‌تر است که بتوانند بدون مداخلات ژئوپلتیک به سازندگان واکسن کرونا یا توزیع کنندگان آن دسترسی پیدا کنند. تایوان پیش از این چین را به کارشکنی و مقابله با تلاش های خود برای خرید واکسن متهم کرده بود. چین این اتهام را به شدت رد کرده بود.

تایوان تا به حال 1.24 میلیون دوز واکسن از ژاپن دریافت کرده و از هفته گذشته تزریق واکسن را در تمامی استان ها و شهرهای خود آغاز کرده است. آمریکا نیز تا به حال 750 هزار دوز واکسن کرونا به تایوان فرستاده و قرار است در مجموع این رقم را به 2.5 میلیون دوز برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول