اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

الگوی مصرف برق دولتی‌ها چگونه است؟ / بی توجهی دولت به افزایش تولید برق اتمی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قرار بود در دولت هر سال 5 هزار مگاوات به تولید برق اضافه شود و تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش یابد گفت: این سوال برای مردم وجود دارد که الگوی مصرف برق نهادهای دولتی چگونه است؟

الگوی مصرف برق دولتی‌ها چگونه است؟ / بی توجهی دولت به افزایش تولید برق اتمی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 تیر) مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره دلایل خاموشی‌های اخیر و مانع زدایی از صنعت برق کشور اظهار داشت:‌ ظاهرا ما عادت کرده‌ایم که بحران ایجاد کنیم و بعد به فکر مدیریت بحران باشیم. لایحه رتبه بندی معلمان که کمتر از یک ماه پیش کلیات آن در مجلس به تصویب رسید، یکباره به دلیل این‌که دولت اعلام می‌کند ما این میزان بودجه نداریم از دستور کار خارج می‌شود. 

وی افزود: در خصوص خاموشی‌های اخیر، هفته گذشته جلسه‌ای در کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی تشکیل دادیم و دو علت اصلی آن خشکسالی و افزایش مصرف مطرح شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: می‌گویند که باید الگوی مصرف مردم را اصلاح کنیم، اما سوال این است که نهادهای دولتی نیز الگوی مصرفی درستی دارند؟ متاسفانه دولت‌های ما در طول زندگی سیاسی خود بزرگ‌ترین ضربه را به این حوزه زده و آنان که متولی این امر هستند الگوی مصرف صحیحی ندارند. امروز تنها چیزی که به داد کشور می‌رسد اجرای دقیق قانون است.

فلاحی گفت:‌ قرار بود در دولت هر سال ۵۰۰۰ مگاوات به تولید برق اضافه شود و قرار بود تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش یابد آیا براساس برنامه ششم توسعه به این موارد عمل شده است؟ قرار بود بر اساس همین قانون 17 نیروگاه اتمی داشته باشیم، چقدر در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است؟ 

وی ادامه داد: متأسفانه شبکه برق کشور فرسوده است، مسئولان باید پاسخ دهند برای احیای آن چه میزان اقدام کرده‌اند. همچنین باید مشخص شود در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر چه میزان وقت گذاشته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجس افزود: متأسفانه اقتصاد برق در کشورمان بیمار است؛ مسئولان بگویند چه میزان انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال در استان ایلام سرمایه‌گذار بخش خصوصی بیش از 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده اما اجازه کار به وی داده نمی‌شود؛ طی رایزنی با بنیاد مستضعفان عنوان شد باید مجوز از وزارت نیرو برای تولید نیروگاه دریافت شود اما به ما مجوز ندادند. وزارت نیرو وقتی خودش نمی‌تواند کاری کند چرا اجازه نمی‌دهد بقیه به کشور کمک کنند.

فلاحی بیان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی  که در راستای بررسی علل خاموشی‌های اخیر برگزار شد، موضوع سوء مدیریت یکی از مسائلی بود که همه کارشناسان به آن اعتقاد داشتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر چنین رویه‌ای ادامه داشته باشد به زودی نیروگاه برقابی کارون 2، 3 و شهید عباس‌پور از مدار خارج می‌شود و این یک بحران اساسی به شمار می‌رود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چطور وقتی بحران‌ها ایجاد شد و می‌خواستیم مجددا مردم را به کف خیابان بیاوریم، به آنها فشار بیاوریم نشستیم موضوع را مدیریت کردیم، آیا قبل از وقوع این بحران نمی‌شد مانند جریان بنزین مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی، وزارت کشور عنوان کرد همه مسائل پیش‌بینی شده و 16 پیشنهاد ارائه شده اما هیچ‌کدام عملی نشد همچنان که در جریان بحران بنزین 25 صفحه در این خصوص نوشته شد برای دوستانی که به نظر من دوست ناباب انقلاب هستند؛ اگر این اتفاق بیفتد و افزایش قیمت بنزین داشته باشیم مردم دچار چالش می‌شوند و مردم به کف خیابان‌ها می‌آیند اما آن 25 صفحه پیشنهاد را در سطح آشغال انداختند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول